דף הבית / חינוך, ילדים / היקום הוא רק עבור האדם

היקום הוא רק עבור האדם

שאלה: בהתאם לתיאוריה האינטגרלית, במציאות אין ציביליזציות אחרות חוץ מזאת שעל פני כדור הארץ. האנשים שחיים על פני כדור הארץ מהווים את הנושאים היחידים של התמונה הענקית של החלל האין סופי. האם יוצא מכך, שכל היקום נברא כדי שאנחנו נגדל ונרגיש בתוכנו משהו אחר?

תשובתי: היקום נברא כדי שאנחנו נשיג את דרגת הקיום הבאה, מעל לטבע הזה שאותו אנחנו מגלים, וניכנס לתוך הדרגה הבאה הכי דקה שלו. זוהי דרגה של נצחיות, אין סופיות, שלמות, הרמוניה מוחלטת.

כדי לצאת לדרגה הזאת, אנחנו צריכים ללמוד מהטבע את ההרמוניה שלו, את השלמות, את שיתוף הפעולה ההדדי, את התלות ההדדית ולחקות את זה.

שאלה: האם לשם כך צריך לחנך גם את הילדים וגם את הגדולים, או שכבר מאוחר לחנך את הגדולים?

תשובתי: צריך לחנך גם את הזקנים וגם את הצעירים, מפני שכל אדם הוא שווה ערך כלפי הדרגה הזאת, כל אדם נחוץ. כי אם אתה מקבל את הטבע כאינטגרלי, אז לכל מרכיב שבו, כמו במערכת אנלוגית, יש את אותה דרגת החשיבות שיש לכל שאר המרכיבים.

יחד עם זה, אין שום הבדל בין השפה שבה מגישים את התיאוריה הזאת לילדים ולגדולים. העניין הוא, שכל בני האדם צריכים באופן הכרתי בעצמם, על ידי המאמצים שלהם, לצאת לדרגה של שיתוף פעולה הדדי כמו תאים בגוף שלנו.

שיתוף פעולה הדדי מלא מהווה ערובה למערכת בריאה לחלוטין, ואז אנחנו נרגיש את עצמנו בדרגה הבאה. מה גם, שתקופת השגתה נקבעה מראש. אנחנו צריכים להגיע לזה במשך הזמן הקרוב. ואם אנחנו בעצמנו לא נשתוקק לזה, אז נרגיש איך כוחות די לא נעימים דוחפים אותנו מאחור בצורה מאולצת.

מתוך התוכנית "משבר גלובלי", 19.03.2013

ידיעות קודמות בנושא:
דאגה הדדית היא הפיתרון לבעיות
להגיע עד למנהיגים
האדם של היקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest