היקום, הוא מחשב

חוות דעת (Seth Lloyd, פרופסור בMassachusetts Institute of Technology):

היקום, הוא מחשב. היקום מורכב מאטומים, כל החלקיקים האלמנטאריים האלה נושאים בתוכם מידע וכאשר הם מתנגשים, אז כתוצאה מהתהליך הזה הם מתהפכים לביטים של מידע.

אפשר לחשוב על היקום כעל משהו שמורכב מאטומים, זהו מבט מסורתי על הדברים, אבל אנחנו יכולים גם כן להסתכל על האטומים כעל כאלה שמכילים ומעבדים מידע, כמו על מחשב. ברגע שאנחנו מבינים שהיקום עורך חשבון ומעבד מידע, אז השקפת העולם שלנו משתנה בבת אחת.

אם נחשוב על החיים כעל עיבוד של אנרגיה ומידע, אז נהייה מובן שניתן לבחון את היקום כעיבוד של אנרגיה ומידע. החיים באופן טבעי נוצרים מהחישובים האלה של היקום.

האבולוציה, זה רצף של מהפכות טכנולוגיות בעיבוד מידע: הופעת השפה, המצאת הכתיבה, המצאת מכונת הדפוס, שאפשרה לכמות עצומה של בני אדם לקבל גישה למידע, הופעתם של המחשבים והאייפונים (iPhone).

תגובתי: אנחנו נמצאים בים, באוקיינוס של מידע, אבל תופסים את זה בצורות אחרות, באנרגיה, בחומר. כי קיימת רק מחשבה, ליתר דיוק מחשבת הבריאה. והיא כוללת בתוכה את שאר הדברים כהתגלויות שלה כלפינו, במידת ההתפתחות שלנו, כלומר הכרת מחשבת הבריאה הזאת. אבל זו כבר דרגת ההשגה הבאה, מפני שזו אינה ידיעת מידע, אלא השגת הבורא כמקור של המידע הזה.

ידיעות קודמות בנושא:
פיזיקאים טוענים שהיקום הוא "מוח ענק"
המציאות המוזרה הזאת
היקום שלנו הוא מדומה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest