דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / היקום בתוך האדם

היקום בתוך האדם

שאלה: מדוע הבורא ברא כל כך הרבה כוכבים או שזו רק אשליה? מהם גבולות היקום?

תשובתי: לפני 60 שנה בהיותי תלמיד, למדתי שהיקום חסר גבולות, שהוא לא נברא, אלא הופיע לפני אינסוף שנים וגם שהזמן הוא אינסופי. בעוד שהיום המדענים הגיעו למסקנה שגם היקום וגם הזמן מוגבלים, אלא שמידע זה אינו מועיל לנו במאום, אלה תיאוריות משוערות למיניהן ולא יותר. פתאום מתגלות גלקסיות שביחס אליהן, החלל שגילינו קודם הוא כנקודה קטנה, ולכן העיסוק במחקר כזה חסר תועלת לחלוטין. אסטרונומים, קוסמולוגים ומדענים רבים אחרים, עוסקים בחישובים מתמטיים של מערכת היקום, אך למעשה איננו מבינים או יודעים שום דבר רציני על המערכת הזו.

שאלה: מדוע מתגלות לאדם עוד ועוד גלקסיות? במה מועיל לנו המידע הזה?

תשובתי: המידע נותן לנו הרגשה של רצון שמתרחב כל הזמן שבתוכו אנחנו מרגישים את העולם החיצוני. ב"הקדמה לספר הזוהר" נאמר, שכל מה שאנחנו מרגישים מחוצה לנו, נמצא בתוכנו. כך זה מסודר, כדי שנברר טוב יותר את מבנה הבריאה שנמצא בתוכנו.
אני לא מרגיש את מה שנמצא בתוכי, לעומת זאת כל מה שפרוס מחוצה לי, כביכול ״נפל" מתוכי החוצה, לכן אני יכול כבר להבחין בו, ללמוד ממנו, מפני שהוא מרוחק ממני וכביכול מתקיים ללא קשר אליי. נוצרת אצלי אשליה שהוא לא שלי ולכן אני יכול להתייחס אליו בצורה אובייקטיבית יותר, מאשר אילו היה בתוכי.

שאלה: האם התגלות היקום בצורה אינסופית משקפת את האינסופיות שמתגלה בתוכי?

תשובתי: בוודאי. הרצון הפנימי שלי שגדל, מגלה בפניי כביכול את היקום המתרחב.

שאלה: כלומר מקובל יכול להסתכל לתוכו ולומר: הכוכב הזה הוא הרצון שלי?

תשובתי: מדויק לחלוטין, בדיוק כפי שאנחנו מדברים על השמש, הירח, כדור הארץ ועל כל כוכבי הלכת שבמערכת השמש. למשל, מקובל יכול לגלות בתוכו ״ירח״ שזו תכונת ה״בינה״, תכונת ההשפעה שמאירה ב״אור חוזר״ מהשמש. ה״שמש״ זו תכונת ה״כתר״, ו״כדור הארץ״ זו תכונת ה״מלכות״. איננו יכולים לקבוע את התכונות הללו בתוכנו, מפני שכולן נמצאות מחוצה לנו על מנת שנקבע ונלמד אותן, אבל למעשה אנחנו לומדים את עצמנו.

שאלה: מה זה נותן לאדם? הרי בני האדם מביטים במשך אלפי שנים על השמש והירח, ולא יכולים לקבוע שהגופים השמימיים הללו מגלמים את תכונות ההשפעה והקבלה שבתוכם.

תשובתי: אין להם צורך בידע הזה ולכן הם אינם מבינים זאת, אבל אם בני אדם יתחילו לקבוע את התכונות האלה בתוכם, אז הם יבחינו בקשר שלהם עם האובייקטים של מערכת השמש והחלל, שמגלמים כמות עצומה של רצונות בתוכם.

שאלה: מדובר במיליארדי כוכבים שכל אחד מהם הוא רצון מסוים, האם יש שם לכל רצון כמו לכל כוכב?

תשובתי: כן. לדוגמה: חכמה דכתר דבינה וכו׳, מילה ארוכה מאוד, שקובעת באופן מדויק את השם של רצון מסוים.

שאלה: כיצד המקובל מגלה בתוכו את הרצונות האלה ומה הוא עושה איתם?

תשובתי: מקובל צריך לעשות עם הרצונות רק דבר אחד: לאסוף אותם יחד ולשייך אותם לבורא. הוא לא צריך לעבוד עם כל רצון בנפרד. התיקון שלנו פשוט מאוד, אינני צריך לשנות את עצמי או את הרצונות שלי, אלא רק את הכוונה שלי, איך אני משתמש בעצמי. לכן אני לא שם לב לרצונות שלי, לא חשוב לי אלו הם, חשובה רק הכוונה שלי לבורא והיא תלויה בחשיבות הבורא בתוכי. לכן העיקר זה להגדיל את דמות הבורא בעיניי.

שאלה: כלומר הרצונות עולים וצפים מעצמם ועליי רק ליחס להם כוונה נכונה?

תשובתי: כן, בוודאי. אבל זה כבר תלוי בקבוצה, בלימוד, ועד כמה אתה מוכן לכך שהם יעלו ויצופו בך.
מתוך שיעור וירטואלי, 19.03.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest