דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היסוד של בית המקדש השלישי

היסוד של בית המקדש השלישי

שאלה: האם אפשר לומר שבזכות היגיעה המשותפת שנעשתה בכנס הערבה ובכנס הגדול, הצלחנו למצוא את המקום ולהניח את היסוד לבית המקדש השלישי?

תשובתי: "בית" זו המלכות, ו"מקדש" זו הבינה. כשמלכות מקבלת את תכונות הבינה ויש לה לפי זה פרצוף משלה, היא נקראת "בית המקדש".

הבית הזה נבנה על ידי הקבוצה הקדושה, שנקראת "חברה קדישא". מדובר על חברה שרוצה להתקדם ולרכוש את כוח ההשפעה. והיא זאת שמסוגלת לבנות את "בית המקדש".

בכללות, קיימת הנשמה הכללית האחת. ואנחנו מנסים להרכיב אותה מהחלקים השבורים. הכלים הפנימיים שלנו, שתואמים לגלגלתא ועיניים (ג"ע), מתחלקים לשלושה מרכיבים: שורש, נשמה גוף. וחוץ מזה קיימים עוד כלים חיצוניים, שתואמים לאח"פ, שיוצרים את הלבוש וההיכל.

הכלים הפנימיים – זאת הקבוצה, החיבור שלנו. הרי ברוחניות אין יחידים, אלא ישנה רק התכללות. הקבוצה הזאת בונה לעצמה את התיקון של הכלים החיצוניים, שנקראים "בית המקדש".

בעבר כבר עשינו את זה פעמיים בבחינה ג' ולאחר מכן בבחינה ב'. ועכשיו אנחנו צריכים להתאסף לקבוצה, כלומר לתקן את הכלים הפנימיים (1), ואז לעבור לתיקון הכלים החיצוניים (2). בית המקדש לא יכול להיבנות אם אין מישהו שיבנה אותו. במילים אחרות, האח"פ אינו יכול להיות מתוקן, אם גלגלתא ועיניים לא קיימים.

משמע, שכשהתחלנו לתקן את עצמנו, ודאי שהנחנו את היסוד לבניית בית המקדש השלישי.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "החירות", 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בית המקדש הרוחני לא ייחרב
לבנות את בית המקדש של מטה
בית המקדש שבלב

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest