דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הימין הקיצוני באירופה, חלק ח'

הימין הקיצוני באירופה, חלק ח'

עיסה מאגואיסטים

שאלה: בימינו, ישנם קונפליקטים פנימיים שקורעים את אירופה. כיצד נוכל למנוע את גדילת השנאה בין המגזרים השונים בזמן שאנחנו עובדים על איחוד?

תשובתי: החינוך האינטגרלי מראה לאנשים בצורה מוחשית שאין מוצא אחר. הם נכנסים לתוכנית בעלת אופי גלובלי מלכתחילה, שקובעת באופן ברור את האופק העתידי – איחוד העולם כולו.

הרי זה בלתי נמנע, חוקי הטבע מחייבים אותנו לכך. משנה לשנה, ההתפתחות שלנו מתקרבת יותר ויותר לאיחוד כללי, למרות ניסיונות הדמים לעצור את התהליך הזה, שהוא נוקשה ונמשך בכל זאת, כמה שלא נשלול אותו.

מה הטעם להיאבק בחוקי המערכת שהולידה ומפתחת אותנו? אני יכול לצעוק בקולי קולות שאיני מסכים עמה, אבל האם זה יעזור לי? חוקי הטבע חזקים פי כמה מתנועות פוליטיות, כולל הקיצוניות ביותר שבהן. כיום, החוקים הללו פורסים בפנינו שתי דרכים:

·   מלחמת עולם עם שימוש באמצעי השמדה המונית חדשניים, מה שיהווה גזר דין מוות עבור אירופה.

·   הצלה באמצעות איזון עם הטבע, שמגלה את עצמו כגלובלי, אינטגרלי, אחיד, מגובש ומאוזן. זאת אומרת, החברה האנושית, והאירופאים בפרט, צריכים להגיע לכך גם כן.

אז בואו נתחיל. זוהי הבחירה של אירופה ושל האנושות.

שאלה: אנחנו באמת חסרי אונים מול חוקי הטבע. אני יכול לא להסכים בתוקף עם הזדקנות הגוף, אבל הגוף יזדקן בכל זאת. מהו החוק שפועל ברמת ההתפתחות הכלל אנושית? וכיצד הוא בא לידי ביטוי כיום באיחוד האירופי?

תשובתי: לפי החוק הזה, כולנו "מתגלגלים" לגיבוש, לאיחוד, לאחידות.

זה כמו לערבב פירות שונים בתוך מיקסר. תחילה עוד ניתן להבדיל ביניהם, אך הלהבים ממשיכים להסתובב וההבדלים נעלמים בהדרגה, עד שנוצרת "עיסת פירות" אחידה.

ובכן, ניתן להגיע לאיחוד הזה בדרך טובה, נפלאה, ללא מלחמות, אסונות וסיבובים נוראיים ב"מיקסר ההיסטוריה". יש רק לאחד תרבויות על ידי מגמה כללית, הידע שאנחנו נושאים. לכן, בואו נעביר סדנאות חיבור במשפחות, במקומות עבודה, בבתי הספר, בבתי סוהר, בכל מקום. בואו נלמד את האנשים להתחבר ביניהם. ומכיוון שהפירוד המודרני כבר הרחיק לכת, בואו נכניס מרכיב מחייב בתוכנית המשותפת הזאת.

אולם, חשוב כאן לפעול בהדרגה. תחילה בקבוצות קטנות, אחר כך בקבוצות יותר גדולות, ערים, מחוזות… בהדרגה, כל עם יעשה אצלו סדר, ולאחר מכן, המדינות תוכלנה למצוא שפה משותפת גם בהקשר של חיבור בינלאומי – אירופאי ועולמי.

כך פועל התהליך – מקטן לגדול. בהדרגה אנחנו צוברים ניסיון, בונים מנגנונים ומערכות נדרשות, מארגנים מחנכים, מורים, מדריכים, מתודיסטים ומומחים נוספים.

הרי, בכל מקרה, הטבע יהפוך אותנו ל"עיסה". עד עכשיו, זה היה קורה תחת לחץ מאוד לא נעים מצידו, באמצעות מלחמות, אסונות, מגפות וכדומה. כעת, אנחנו יכולים להשתלב בעצמנו בתוך ה"עיסה" הכללית, בהכרת המצב וכיוון התפתחותו הבלתי נמנע.

שאלה: מה הטכנולוגיה להכנת "עיסה" ידידותית מאינדיבידואלים ואגואיסטים?

תשובתי: חינוך, הסברה, הצגת עובדות המעידות על כך שאין דרך אחרת.

שאלה: אבל מה יקשר בין האנשים? מה יהיה הדבק ביניהם? הרי הבלנדר רק חותך את המרכיבים.

תשובתי: אנחנו מפיקים את הכוח המחבר בינינו מתוך המאמצים עצמם, המאמצים שלנו בגיבוש. הכוח הזה גם כן טמון בטבע – זה כוח גלובלי. יש רק להפעיל אותו.

אם אנחנו מתחילים לבנות בינינו איזון, לעשות צעדים לאיחוד, אז אנחנו מעוררים, מפיקים את כוח האיחוד מהטבע. הכוח הזה משולב במערכת, הוא נמצא בטבע הדומם, הצומח והחי, אבל אנחנו מעוררים אותו במדרגה שלנו, כדי שהוא יפעל בינינו, בתוכנו.

שאלה: מה זה בעצם כוח האיחוד?

תשובתי: מה מחבר את החלקים של השלם? מה מלחים את חלקי החומר אחד עם השני? מהו כוח המשיכה, שמושך את העצמים אל כדור הארץ? אנחנו מגלים אותו לפי המעשה שהוא עושה.

כך גם נגלה את כוח האיחוד, "כוח המשיכה האנושי", כאשר נחשוק להתגבש באמת. אז הוא יעזור לנו.

אנחנו מתיישבים יחד, אפילו ללא רצון מיוחד, ומתחילים לשוחח, לדון על דרכים להגיע לאיחוד, מתחילים לעשות משהו יחד בכיוון הזה – ואז בהדרגה, אנחנו מתחברים באמת, נכנסים להלחמה בינינו, מבינים יותר, מרגישים יותר זה את זה.

שאלה: מדוע הכוח הזה לא עזר לאיחוד האירופי להתאחד?

תשובתי: מכיוון שהאיחוד האירופי מלכתחילה לא הציב לפניו מטרה נכונה. למעשה, מטרתו הייתה איחוד בנקאי ותעשייתי למען רווחים.

אולם אנחנו מדברים על רווח מסוג אחר לגמרי – רווח חינוכי, אנושי, על היתרונות להיות בלב אחד עם הטבע האוניברסלי שכולו אינטגרלי לחלוטין. הכוח המאחד שלו אינו פועל מעצמו בכל המקרים, אלא הוא פועל רק בהתאם למאמצים, הכוונות והמטרות שלנו.

דווקא אנחנו, בני האדם, מסוגלים להפעיל אותו. יחד עם זאת, אין לנו כוח איחוד, אלא יש לנו כוח פירוד בלבד. הטבע הוא מולחם ומושלם, אך החברה האנושית מנוגדת לו: אנחנו דוחים, שונאים אחד את השני, לא מעוניינים להגיע לאיזון. זה הוא טבע האדם ועלינו לתקנו. לתקן באמצעות צעדים ראשונים לגיבוש שיעוררו את כוח האיחוד, והוא ידאג לנו וייתן לנו יכולת להתחבר באמת.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 432, 09.09.2014

ידיעות קודמות בנושא:
סילוק העדר התאמות במדינה אחת נבדלת
קיצוניות ימנית באירופה, חלק 3
קיצוניות ימנית באירופה, חלק 2

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest