דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הילדים השמנים של ישראל

הילדים השמנים של ישראל

הערה: ארגון הבריאות העולמי קבע שרוב ילדי ישראל סובלים מעודף משקל, לכן ישראל תופסת מקום ראשון ובכלל לא מכובד במדד ההשמנה באירופה. על פי התחזיות בעוד שמונה שנים כמות הילדים הסובלים מעודף משקל במדינתנו תגדל ב – 50% ותגיע כמעט ל- 740 אלף בני אדם. במאמר נאמר: "הבעיה היא ללא ספק בקנה מידה לאומי, אבל כל עוד לממשלה אין זמן לפתרון הבעיה, כל האחריות מונחת על כתפי ההורים".

תגובתי: במדינת ישראל יש מוצרי מזון איכותיים יחסית, לרוב אנחנו לא מתפנקים במזון עתיר קלוריות, אבל אנו בכל זאת אוכלים כמות גדולה מאוד של מוצרים. הסיבה העיקרית למצב היא שאנחנו מדינת "היי-טק" שבה מעט מאוד אנשים עוסקים בעבודה פיזית קשה. למעשה, אנחנו מדינת "היי-טק" גם בענף החקלאות, המחשבים וגם בטכנולוגיות צבאיות, לכן טבעי הדבר שאנשים, כולל צעירים, יושבים שעות רבות ונעים מעט מאוד.

כדי להסדיר את התהליך הזה צריך לייצר מזון מופחת קלוריות וכמובן לצאת בתעמולה לעידוד העיסוק בספורט. לדעתי צריך להנהיג עיסוק בספורט במסגרות חברתיות קיימות, אחרת נגיע להיות "צבא" עצום של חולים וחלשים שיהיה צורך לטפל בהם. ברור שעדיף להשקיע קצת יותר בספורט, בתעמולה לעיסוק בפעילות גופנית מאשר לרפא את החולים. אדם חייב לחיות בריא ולמות בריא.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 2.11.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest