דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכרות עם העולם החדש

היכרות עם העולם החדש

כשאנחנו נולדים בעולם ההשפעה, אנחנו בהתחלה רק עורכים איתו היכרות, בדומה לאדם שמתקבל לעבודה חדשה ומקבל פרק זמן מסוים כדי להכיר את המקום החדש. בזמן הזה רק מלמדים אותו מה צריך לעשות. הוא בינתיים לא מייצר שום דבר, רק לומד.

הדבר דומה גם לילד קטן, שממנו דורשים רק לשמוע, ללמוד, להתבונן, לצבור ניסיון. אפילו לא נורא אם הוא עושה טעויות או שטויות. יתקנו אותו. כלומר, בעולם הרוחני מתייחסים אלינו בהתחלה כשם שמתייחסים לילדים קטנים.

אבל כל זה מגיע לאחר מאמצים גדולים שאנחנו משקיעים כדי לעבור את המחסום ולהיוולד בעולם החדש, להתחיל לחיות בעולם ההשפעה. ביחס לכל העבודה הקודמת, התקופה הזאת שלאחר הלידה נקראת "חנייה", ואת זה מסמל חג החנוכה ("חנו-כה"). האדם מגיע למצב נוח. הוא בכל זאת משקיע מאמצים, אבל הם מסוג אחר – כדי להכיר את העולם הטוב.

הוא עובד בעקשנות כנגד האגו שלו. הדבר דומה לנדודים במדבר, שעליהם מספרת התורה, שמוקדשת כולה לתקופת ההכנה הזאת ומסתיימת עם הכניסה לארץ ישראל.

חנוכה – הוא עבודה עם אור החסדים, במצב הקטנות. אנחנו צריכים ללמוד לחבר את הרצון לקבל שמתגלה לנו עכשיו – לכוחות ההשפעה.

בהשפעה על מנת להשפיע – אנחנו לא משתמשים בכל העומק של הרצון הזה, אך בכל זאת, הוא קיים אצלנו. הדבר דומא לתינוק: כבר יש לו רגליים, על אף שהוא עדיין לא מסוגל ללכת; יש לו מוח, על אף שהוא עדיין לא למד לחשוב כמו מבוגר. תינוק שזה עתה נולד אינו מסוגל לראות ולשמוע שום דבר, אבל בכל זאת יש לו עיניים ואוזניים.

יש לתינוק את כל האיברים שיש למבוגר. הדבר היחיד שחסר הוא השיניים. השיניים מסמלות את כוח הבירור, שאותו הוא עדיין לא רכש. רק לאחר זמן צומחות לו "שיני חלב", שמשמשות רק לבירור אור החסדים (החלב מסמל את אור החסדים) במצב הקטנות.

וכאשר הוא יתחיל להתבגר, יצמחו לו שיני קבע, שאיתן הוא יוכל ללעוס ולברר את המילוי עבור כלי הקבלה שלו, את אור החכמה, להרגיש את ה"טעמים" של האור.

חג החנוכה הוא החלק הראשון של הקליטה שלנו בעולם הרוחני, העולם העליון, שנקרא "עולם ההשפעה". זוהי השפעה על מנת להשפיע, שבה אנחנו מעבירים את כל הרצונות שלנו לדרגת ההשפעה ההדדית, לומדים כיצד פועלת המערכת הזאת, נכללים בה כמו ילדים קטנים שחיים בעולם הגדול, שלומדים ועושים משהו יחד עם המבוגרים, משחקים איתם.

זה נקרא "חנייה", מפני שעד עכשיו, בתקופת ההכנה, האדם עבד קשה כנגד הרצונות האגואיסטיים שלו. ולאחר מכן, כשהוא כבר יעבור מדרגת "להשפיע על מנת להשפיע" (חפץ חסד) לשלב הבא, לדרגת האהבה – ארץ ישראל, הוא שוב יתחיל לעבוד עם כלי הקבלה שלו.

לכן חנוכה הוא חג "רוחני", שהסמלים שלו הם שֶמן ואור.

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 22.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתקרבים יותר ויותר למוקד ההשפעה
נס האור והחיבור
נס הוא מהפך בתפיסה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest