דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היכן מתגלה הבורא

היכן מתגלה הבורא

הערה: כאשר הגעתי אליך לראשונה לפני 21 שנים, כדי לצלם סרט על חכמת הקבלה, ציפיתי לראות בחדרך סימנים קבליים: חוטים אדומים, מים קדושים, נרות דולקים וכד׳, אך להפתעתי לא היה שם דבר וחשבתי: ״אין מה לצלם". בהמשך התברר לי שחכמת הקבלה אינה עוסקת בסגולות וסימנים קדושים, אלא במדרגות חיבור בין בני האדם.

תשובתי: נכון, הבורא מתגלה בין בני האדם, אבל רק בין אלה שיוצאים לדרגה חדשה של השגה, הבנה, מפני שחכמת הקבלה מדברת על מה שנמצא למעלה מהתודעה הארצית, מעל לתפיסה הגשמית שלנו.
שני בני אדם רגילים אינם יכולים להשיג ולתפוס ביניהם דבר, פרט לעולמם הגשמי על מגוון האירועים שבו. רק כאשר נתאחד בצורה נכונה, נוכל להגיע למצב רוחני מיוחד שבו הקשרים בינינו יגלו לנו את הבורא. כך נבראנו. לשם כך עלינו להתאסף לעשירייה, קבוצה שמורכבת מעשרה בני אדם ובחיבור הנכון בינינו, אנו מכוונים את עצמנו לקשר אלטרואיסטי, אבל זה לא פשוט.

כמובן שאין צורך בשולחן עגול עם כדורי בדולח ונרות דולקים, אלה הם סימנים חסרי תועלת לחלוטין. קשר הדדי נכון מושג על ידי לימוד חכמת הקבלה, והבנת הדרגה הפנימית הבאה של התפתחות האדם, מעל לתפיסה האגואיסטית. כתוצאה מכך, חברי העשירייה יוצאים מתוך עצמם, כל אחד מתעלה מעל האגו שלו ביחס לחבריו בקבוצה, תוך שימוש באנרגיה עליונה מיוחדת. לא מדובר במיסטיקה, אלא פשוט באנרגיה עליונה שנמצאת מחוצה לנו.

הכוח שבתוכו אנחנו קיימים, נקרא הכוח האגואיסטי של תכונת הקבלה. כנגדו קיים הכוח האלטרואיסטי, שנמצא מחוצה לנו. כאשר אנחנו מנסים ליצור בינינו יחסים אלטרואיסטים הדדיים,

אנחנו מושכים על עצמנו את הכוח האלטרואיסטי, כלומר הכוח העליון משפיע עלינו ואז באותה מידה, עם הקשרים האגואיסטיים הטבעיים בינינו, מופיעים בהדרגה גם קשרים אלטרואיסטים שאינם אופייניים לנו, הנקראים ״קשרים רוחניים״.
שילוב נכון בין הקשרים האגואיסטים והאלטרואיסטים, המנוגדים כמו שחור ולבן, בכל מגוון שינויי הצורה האפשריים ביניהם, מאפשרים לנו את הכרת הבורא, הכוח העליון.
מצד אחד אנחנו לא נעלמים כנבראים, מפני שנשאר בנו הכוח האגואיסטי, ומצד שני אנחנו רוכשים כוח אלטרואיסטי ובתוכו מתחילים לתפוס את הבורא. כך הבורא מתגלה בקשר ההדדי הנכון בינינו.
הערה: קשה לאדם לתאר את המצב שבו נשארים בנו רצונות אגואיסטיים, ובו זמנית מופיעה מעליהם תוספת של תכונה אלטרואיסטית שהפוכה להם.

התייחסותי: זהו תיאור מדויק של המצב העליון והמיוחד שבו נמצא המקובל. הוא אינו ״מתעופף באוויר״, אלא במקביל לתפיסת העולם האגואיסטית שלו, הוא רוכש בנוסף את התפיסה האלטרואיסטית. על פני שתי ההשגות האלה, הוא בונה את עצמו ביניהן, מגלה שם את הבורא ונמצא בדבקות עימו.
מתוך שיעור וירטואלי, 11.06.2017

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest