דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / היית מוצא שפה משותפת עם אדם הראשון

היית מוצא שפה משותפת עם אדם הראשון

כשהשפה אינה קשורה לשורש הרוחני שלה, איננו מייחסים חשיבות למילותיה, לשמות של הענפים הגשמיים. אם איטלקי מודרני, יווני מודרני או כל אדם אחר היו פוגשים באדם מאותו העם, שהיה חי לפני אלף שנה, הם לא היו מבינים זה את זה. ישנן שפות שקשה להבין אותן אפילו לאחר 200-300 שנות התפתחות. וכל זה מפני שאין קשר בין הענף לשורש.

רק העברית קושרת באופן ישיר את הענף לשורשים ולכן השפה הזאת אינה משתנה. אם עכשיו היה בא אלינו אברהם, אדם, משה או רבי שמעון – כולנו היינו מבינים זה את זה. בימי קדם אמנם ההגייה הייתה גרונית יותר, והיה הבדל משמעותי בין אותיות שהיום מבוטאות באופן כמעט זהה, אך השפה עצמה לא השתנתה.

אולם איבדנו ממנה מילים מסוימות. פעם הרב"ש קרא תהילים יחד איתי, ולפעמים היה מציין שאינו יודע מילה מסוימת. כלומר בעולם שלנו לא קיים ענף בולט שלה, ובעולם הרוחני השורש בינתיים לא ברור ומטושטש. לכן הקשר שבין השורש לענף טרם התגלה. אם כך, יש מילים שעוד יהיה עלינו לברר. בינתיים הן קיימות רק בתהילים של דוד, שמסמל את כללות ההשגה (המלכות). המקובלים עדיין אינם משיגים את המילים הללו כי פעמים רבות גם הם תלויים בתיקון הכללי. ישנם הרבה מאוד ענפים ושורשים רוחניים שתואמים להם, אך עדיין לא כולם התגלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהותה של חכמת הקבלה", 10.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
בשביל מה צריך את שפת הענפים
שפת הנקודה שבלב
פרחים רוחניים ושמש רוחנית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest