דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / הייחודיות של הדור שלנו

הייחודיות של הדור שלנו

שאלה: מדוע העבודה עם הקהל החיצוני מפתחת את הצורך בבורא ובקבוצה?

תשובה: מפני שכל זה, כלי אחד. אחרת אין שום צורך להתעסק בזה. אבל אם אנחנו רוצים להתקרב לבורא, אנחנו מרגישים שזה אפשרי רק דרך העבודה עם האנשים. הסיבה היא לא בדאגה לאנשים זרים – לפי התפתחותם של הרצונות שלנו אנחנו לא מרגישים בזה שום צורך. אבל אנחנו רוצים להשיג את הבורא, בינתיים בצורה אגואיסטית, ורואים שאין דרך אחרת.

כאשר אנחנו משקיעים כוחות בעבודה עם האנשים בצורה אגואיסטית, עם הכוונה האגואיסטית להשיג את הבורא ("לא לשמה"), אנחנו בכל זאת דואגים לזולת למען גילוי הבורא – כלומר, אנחנו כבר סוגרים את המעגל הזה. הכוונות שלנו בינתיים לא נכונות, אגואיסטיות, אבל אנחנו נמצאים בדרך ועושים פעולות נכונות. ואז הפעולות הנכונות הללו מושכות את האור המחזיר למוטב שמשנה את הכוונה שלנו. כך, מ"לא לשמה" באים "לשמה".

לא נדרשת מאיתנו כוונה – היא לא תלויה בנו. מה שנדרש מאיתנו זה רק להשקיע מאמצים היכן שאנחנו יכולים, ודרכם תשתנה הכוונה. אי אפשר לדרוש מהאדם לא לחשוב על עצמו. איך זה אפשרי? הכוונה תלויה רק בכוח האור שמשפיע עלינו, כמו מגנט מלמעלה. האור מושך אותנו יותר, אז אנחנו מתעלים ומתפעלים מהכוונה הנכונה, כאשר האור מושך אותנו פחות, אנחנו נופלים וחושבים יותר על עצמינו. הכול תלוי באור.

על ידי הרצון שלנו לתקן את הכוונה אנחנו מעוררים את האור. זה נקרא "הכרת הרע". תפילה, זאת הבקשה לכוונה להשפיע, אבל כבר עבור הפעולות הנכונות.

קודם המקובלים יכלו להרגיש את הצורך לפנות לבורא רק מתוך הקשר עם החברים. לעומת זאת, אנחנו לא מסוגלים לזה, כי הרצון שלנו יותר אגואיסטי, שבור, עבה. אבל מצד שני, דווקא בזכות זה אנחנו מסוגלים להתחיל לעבוד עם הקהל הרחב. זאת הייחודיות של הדור שלנו.

תוך כדי העבודה הזאת אנחנו מרגישים צורך בקבוצה באופן יותר חד, הרי אנחנו מרגישים שבלי קשר איתה אנחנו לא נוכל להצליח בהפצה החיצונית. ואנחנו תלויים בה, מכיוון שאנחנו מתביישים להיראות לא מוצלחים אחרי שבזבזנו כל כך הרבה כוחות לשווא, השקענו בעבודה הזאת יותר מדי.

אך בסופו של דבר, הבורא יסובב אותנו כך שאנחנו נבין שאנחנו תלויים רק בו ולא באף אחד אחר: לא בציבור ולא בעצמינו. זוהי המטרה של כל מה שקורה עכשיו בעולם – כדי שאנחנו נרצה אותו ונשיג שהוא המקור של כל החיים שלנו!

מתוך שיעור בנושא "הקבוצה וההפצה", 27.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
נקודת תצפית על כל היקום
תתחילו לעבוד עם אנשים!
נוסחת הפעולה: בורא – העולם – בורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest