דף הבית / חינוך, ילדים / הטבע לא ייתן לנו להשמיד את עצמנו

הטבע לא ייתן לנו להשמיד את עצמנו

שאלה: עכשיו, אצל רוב בני האדם שולטים מצבי רוח פסימיים. מהיכן אתה שואב כזאת אופטימיות ביחס למתרחש?

תשובתי: מישהו צריך להיות אופטימי, לאזן את כל העולם.

אני רואה בעולם שינויים עמוקים חיוביים, שנובעים מההכרה של האנושות בכך שהיא נמצאת באיזו שהיא תנועה טורבולנטית בלתי מובנת, שנושאת אותה לאן שהוא ושאינה יכולה לשלוט בה.

הבעיה הגדולה ביותר שלנו, זה להבין שבעולם קיימת תוכנית משלו, שלפיה הוא פועל ופיתח אותנו באלפי השנים שעברו.

ואפילו אם אנחנו חושבים שקיימת, מה שנקרא, חומריות, אף על פי שאין בכלל שום קשר לסיבוב הכאוטי של העולם, בכל זאת הוא מדבר על כך, שהחומר נע לפי איזה שהם חוקים משלו. אנחנו לא מכירים את כל החוקים שלו, ואם היינו מגלים, אז היינו רואים שאלה הם חוקי עולם מוחלטים, חוקי הטבע, ושאנחנו מהווים חלק מהטבע באותה המידה כמו כל שאר האלמנטים: חלקים של דומם, צומח, חי ו"אדם". לכן אנחנו מתפתחים לפי איזה שהוא חוק מסוים.

לצערי, החוק הזה מתגלה לנו עכשיו על ידי ייסורים. אנחנו מתחילים להיתקל בטבע פנים אל פנים, בצורה צמודה, ורואים שהוא מכה בנו חזק. אנחנו לא יודעים לשלוט בשום דבר מכל אותן המערכות הסובבות, שמקודם עבדו כביכול לפי פקודתנו ורצוננו, והיום אינן עובדות.

וכל זה נותן לאדם, מצד אחד, הרגשה של מצב תלוי, ומצד שני, מלמד אותו, שלא אתה הוא בעל הבית, ואינך יכול לעשות ככל העולה על רוחך. הטבע לא ייתן לנו לעשות כל מה שבא לנו, כדי שאנחנו נמית את עצמנו, נביא להיעלמות, להשמדה הדדית, אבל הוא יאפשר כאלה ייסורים, שבסופו של דבר ילמדו אותנו מה עלינו לעשות עם עצמנו וכיצד להתייחס בצורה חכמה ושיטתית כלפי היכן שאנחנו נמצאים.

מתוך תוכנית מס' 2, "בית ספר לחינוך אינטגרלי", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חוק פשוט
האנושות משנה את השקפת עולמה
לשנות את עצמך ולא לכבוש את הטבע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest