דף הבית / המשבר ופתרונו / החמור רוכב על האדם

החמור רוכב על האדם

אנשים מתחילים להתאכזב מהמדע המודרני. כמה גילויים שהוא לא ביצע, בסופו של דבר אנחנו מגלים שאנחנו לא נתמכים על ידו.

המדע נתן לנו המון תרופות, אבל מצד שני, הרפואה הפכה לתעשייה עולמית, שלא תמיד מציבה לעצמה כמטרה את הריפוי של החולים.

המדע אִפשר לנו לייצר שפע של מזון, ובכל זאת, חצי מהעולם נמצא ברעב.

המדע יצר צבא שלם של מכונות שמסוגלות להחליף את האדם כמעט בכל תחומי החיים, אבל מיליוני בני אדם מסכנים נאלצים להשקיע שעות בעבודה, לפעמים עבור משכורות רעב, ואילו המובטלים, להיפך, נשארים חסרי כל ולאט לאט נפלטים מהחיים.

אנחנו לא מסודרים. כל ההישגים השוטפים למעשה מסכמים איזה סיבוב היסטורי. והיום בתחילת המאה ה- 21 נהיה ברור, שהסיבוב הזה היה רק כדי שנגלה ונבין: שלא על ידי מדע, ולא על ידי טכנולוגיה ולא על ידי פילוסופיית החיים המודרנית, אנחנו לא נגיע לחיים טובים ולהצלחה.

אין לי סיכוי לחיים טובים, והעיקר זה להפסיק להסתיר את הסוף שלי. כי לא הייתי רוצה סתם להיעלם בסוף חיי, אלא הייתי רוצה לגלות לעצמי את החיים הנצחיים. אבל לא. המקסימום שאני יכול זה פחות להצטער בכל רגע נוכחי, להשתמש בכל מיני "פיתויים" קטנים. אלה הם החיים שלנו.

היום האנושות עושה חשבון נפש: למה, בשביל מה כל זה? ולכן הגיע הזמן לגילוי חכמת הקבלה. כי רק הידיעה של המערכת הכללית, רק המדע הזה שמדבר על התוכנית הכללית ועל שיטות המימוש שלה, רק החכמה הזאת היא באמת כדאית. וללא חכמת הקבלה אנחנו לא נמצא תשובה אמיתית לאף שאלה.

לזה מביא אותנו הבירור של הדרך שעברנו. מאדם הראשון עברו 5774 שנים. מאות אלפי שנים קיים המין האנושי. ומה הלאה? מה השגנו בהתפתחות האנושית שלנו? האם האדם נעשה יותר שמח? יותר בטוח? הוא חי יותר טוב בעולם הזה? האם הוא בכלל יודע בשביל מה הוא חי, או שהוא פשוט מתקיים כדי להחזיק את החיים הביולוגיים הבהמיים האלה, כדי שהגוף יסבול פחות?

עד כמה האדם מסכן, בכך שהוא נמצא תחת שליטת ה"בהמה" שלו, תחת הצרכים של הגוף שלו, שכל הזמן משרת אותו: עכשיו אני משכיב אותו לישון, עכשיו אני מאכיל אותו, עכשיו אני רוחץ אותו וכולי. כלומר כל החיים הוא דואג ל"בהמה" שלו, שבסופו של דבר היא בכל זאת מתה.

האם למען זה אנחנו חיים? לזה הולכים כל החכמה והמשאבים של האישיות שלנו? האם לצורך זה חי האדם שבי, כדי לרָצוֹת את ה"בהמה"?…

ולכן עכשיו יש לאדם הזדמנות לגלות את חכמת הקבלה, ואז הוא יבין מה הוא רכש.

מתוך שיעור על המאמר "מהותה של חכמת הקבלה", 18.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לדעת את העולם בו אנו חיים
שינוי יסודי של השקפת עולם
עידן של אידיאלים קטנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest