החלטה שנתקבלה פה אחד

שאלה: איך מתקבלת ההחלטה ב"עשירייה" (קבוצת ניסוי רוחנית שמורכבת מעשרה אנשים): האם פשוט לפי רוב קולות או שכולם חייבים להסכים?

תשובה: אם קיים איזה "רוב", זה כבר לא נקרא "עשירייה". עשירייה, זה "איש אחד בלב אחד", אז איזה "רוב" יכול להיות בה? "מניין" יוצא מעשרה אנשים אם הם כולם מתחברים בלב אחד, בתפילה אחת. אז איך עשירייה יכולה לקבל איזו שהיא החלטה, אם חלק ממנה לא מסכים איתה בלב?

אתה לא יכול לעשות מעצמך גיבור, בכך שאתה מסכים עם מה שהחליטו החברים, למרות חוסר שביעות הרצון שלך. אין כפייה ברוחניות! רק מתוך הסכמה כוללת אפשר לקבל איזו החלטה בעשירייה, אחרת, המושג של "עשירייה" עצמו לא קיים. כולם צריכים להיות בה כאחד.

בשונה מזה, הנהלת הארגון מקבלת החלטה ברוב "משכנע" של קולות, למשל 8 מתוך 10. כי שם נמצאים אנשים בעלי דעות שונות בקשר לבעיות שונות, השייכות לעולם שלנו, והם מבררים כיצד לפתור אותן. הם לא מקבלים החלטות בעבודה רוחנית.

ישנם אנשים שמחליטים מה אנחנו נאכל בסעודה, מה יהיה סדר היום, איזה מאמר אנחנו נלמד בשיעור ואני אפילו לא שואל מראש איזו החלטה הם קיבלו. אבל ה"עשירייה" מתייחסת רק לחיבור הרוחני לאיש אחד.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 16.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עשירייה שלמה
תפילה, שמכוונת לעתיד
שוויון זה מתנה מלמעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest