דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החלום הארוך של הבריאה

החלום הארוך של הבריאה

laitman_2011-02-25_9196-70.jpg

תע"ס כרך א', חלק א', עמ' ט"ז, הסתכלות פנימית פרק א', אות ח': "במחשבה אחת נאצלה ונבראה כל המציאות הזו, עליונים ותחתונים יחד, עד ככלות הכל בגמר התיקון. אשר אותה המחשבה היחידה, היא הפועלת את הכל, והיא עצם כל הפעולות, והיא מקבלת התכלית, והיא מהותה של היגיעה, והיא עצמה מציאות כל השלימות והשכר המקווה. כמו שפי' הרמב"ן ז"ל, בסוד אחד יחיד ומיוחד".

מדובר על מחשבת הבריאה "להנות לנבראים", שעל ידה נברא הכל ובה נכללים כל הנבראים, כל הפעולות וההרגשות שלהם, התעוררות הנבראים, והשגת ההשתוות המלאה לבורא על ידם בגמר התיקון, כסיום של כל המחשבה הזאת. כל זה נחווה על ידי הנבראים כתהליך מסוים שהם עוברים, כאילו מתרחשים בהם שינויים למיניהם.

אך לאמיתו של דבר, גם הנבראים וגם הפעולות שנעשות איתם, כל ההרגשות שלהם, המצבים העוברים עליהם, כל העולמות, הספירות והפרצופים שנוצרים, כל תהליך ההתפתחות הגרנדיוזי הזה שנראה לעינינו, כבר טמון בתוך מחשבת הבריאה, במחשבת הבורא, שמלבדה לא קיים דבר! אין יותר כלום. אנחנו קיימים במחשבה שלו, בה אנחנו עוברים את כל תהליך ההתפתחות. אנחנו חיים בתוך המחשבה שלו!

לכן במחשבה האחת הזו נברא, נוצר, בנוי העולם ובתוכה הוא יגיע לגמר תיקונו. הכל טמון רק במחשבת הבורא, כלומר ביחס האור לנברא, שהוא רוצה להשפיע לו שפע ולהביאו למצב של הטוב המוחלט.

ולנו נראה שאנחנו קיימים כביכול באופן עצמאי ומבצעים פעולות כשלהן. משקיעים מאמצים, פונים בתפילה, מקבלים עליה תשובה מלמעלה, כובשים עולמות, פרצופים, ספירות, חללים ענקיים. אך את כל זה אנחנו רק מדמיינים לפי מחשבת הבריאה.

מובן שזה לא מוריד בכלום מערכה של עבודתנו ויגיעתנו, אפילו בעולם שלנו, שבכלל לא נחשב לקיים. בעל הסולם אמר שכשייפתחו עינינו אנחנו נבין שעד אז היינו כמו בחלום.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הכל נברא על ידי מחשבה אחת
מאהבה לשנאה ובחזרה אל האהבה
החיים הם הכרה עצמית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest