דף הבית / כלכלה / החלה מלחמת העולם הכלכלית הראשונה

החלה מלחמת העולם הכלכלית הראשונה

מתוך מאמר דעה שקראתי ברשת: "ארה"ב הרוויחה לא רע במלחמת העולם השנייה, בכך שמכרה נשק לכל מדינות העולם תמורת זהב. עכשיו היא זורעת חוסר יציבות בכל רחבי העולם, וקיבלה מכת נגד, מלחמה משותפת של רוסיה וסין נגד הדולר: סין ביצעה פיחות ביואן, מכרה אגרות חוב של ארה"ב במאה מיליארד דולר.

ארה"ב נאלצת להקדיש יותר תשומת לב לבעיות הפנימיות ולקפל את הנוכחות החיצונית שלה במחוזות שונים בעולם. כבר מאוחר להתחיל בעימות צבאי. לפתוח במלחמה קטנה ולנצח בה כדי להציל את הרייטינג של הדמוקרטים בבחירות, כבר לא יצליח להם. ומלחמת עולם עם טנקים ותותחים, כבר לא תקרה. החלה מלחמת העולם הכלכלית הראשונה!".

אני רואה שבאופן כזה, על ידי שתי מושכות ההנהגה, שמאל וימין, הבורא מוביל את האנושות להכרת הצורך להתעורר ולשים לב, ללמוד ולחקור את העולם בו אנחנו נמצאים, ולא לשחק במשחקים שלנו. כשנבין את העולם, נבין את הצורך למצוא שיטה לשנות את עצמנו, כדי להימצא באופן קבוע במצב מוצלח, בהידמוּת לטבע, לתכונת ההשפעה, ולהיות בקשר הדדי מלא. אנחנו ניאלץ לבנות מחדש את המערכת של היחסים החברתיים, הכלכליים, היומיומיים, הדתיים… בזאת ניאלץ להתחיל לעסוק בשנים האחרונות שהוקצו לעולם הזה. ואחר כך נמצא את עצמנו בעולם חדש!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest