דף הבית / חינוך, ילדים / החכם לימד איך לשרוד בעולם הגלובלי

החכם לימד איך לשרוד בעולם הגלובלי

מאמר בפורטל הליטאי Skrastas.lt:

"החכם לימד איך לשרוד בעולם הגלובלי"

23.03.2012, מאת: אירנה בודרנה

אתמול התארח בשאוליי הפרופסור לאונטולוגיה ותורת הידע והד"ר לפילוסופיה, המייסד והמכהן כנשיא "מכון המחקר ע"ש הרב אשלג" בישראל, הד"ר מיכאל לייטמן, שקרא לחנך ברוח החדשה לא רק את הילדים, אלא גם את המבוגרים. הוא חתם על הסכם על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת שאוליי.

האולם בספריית האוניברסיטה היה מלא עד אפס מקום

למרות שההודעה על ביקורו הועברה בצניעות, באולם הספרייה של אוניברסיטת שאוליי נאלצו להוסיף כיסאות לפי מספרם הרב של המבקשים לשמוע את הרצאתו של הד"ר על החינוך האינטגרלי.

נדמה היה שרעיונותיו של מ. לייטמן לא היו זרים לרוב הקהל שכבר קרא את הספרים שלו, ושמע על שיטת החינוך האינטגרלי שקוראת לא להפסיק את החינוך במשך החיים.

"העולם השתנה. כדור הארץ אינו מסוגל לספק את יצר הצרכנות האגואיסטי של האדם, לכן אין לנו ברירה אלא להתאים את עצמינו למצב", אמר לייטמן. עם צמצום הצריכה לא יהיה צורך בייצור כל כך גדול, והאדם לא יצטרך לעבוד מהבוקר עד הלילה.

ד"ר לייטמן מציע להעסיק את המובטלים, שמספרם עולה במהירות רבה ובשיעור גבוה, להזמינם לאוניברסיטאות ולחנכם להרמוניה עם העולם ועם הסביבה. "בכל מקרה צריך לשלם למובטלים דמי אבטלה. עדיף לשלם מלגה ולשמור על כבודם של האנשים, לתת להם ידע ותקווה. הרי לאחר מספר שנים של אבטלה הם כבר אינם מסוגלים לחזור לשוק העבודה ולהישאר פעילים ותורמים לחברה", מסביר לייטמן.

הוא מזהיר מפני הסכנה, שאם לא תהיה תקשורת ראויה עם האנשים שנזרקים מעבודתם, במקרה זה נעמוד בפני אסון בצורת התפרצויות גלובליות ושל תוקפנות בלתי מבוקרת.

התוצאות מרשימות

אנחנו התרגלנו ללמוד בבית הספר ובאוניברסיטה מקצוע בודד שעומד בפני עצמו, אך העולם הוא מקושר, והלימודים צריכים להיות הוליסטים, אומר לייטמן. אנחנו צריכים ללמד את הילדים איך להסתכל על העולם, על סביבתם, על הטבע. אנחנו צריכים לגלות להם את החיים, לספר על היחסים הנכונים במשפחה ובחברה, על העולם, על הכוכבים, על הכסף, על ההיסטוריה והגיאוגרפיה. להסביר להם שכל זה מהווה מנגנון אחיד, הרמוני ואינטגרלי שעליו חייבים לשמור. הפרת ההרמוניה הזאת גורמת לסבל ומשברים, למחלות, אסונות אקולוגיים, מלחמות ומעשי טרור.

על ידי חשיפתם של הילדים לטבע ולחוקים שמנהלים את העולם, אנחנו בהדרגה מטפחים את היחס שלהם לעצמם ולחברה, ובסופו של דבר הם לומדים להסתכל על החיים מלמעלה, מודעים לאחריות על העולם ומבינים שכולנו קשורים.

הד"ר סיפר כי התלמידים שכבר לומדים באמצעות השיטה הזו, מגיעים לתוצאות מדהימות: מתבגרים בני 13-14 מתקבלים לאוניברסיטאות ומצליחים בלימודים.

לייטמן כתב יותר מ-40 ספרים שתורגמו ל- 26 שפות. בשפה הליטאית יצא הספר "הילדים של היום. איך לגדול ביחד? שיטת החינוך האינטגרלי". השיטה שפיתח הפכה לפופולרית במדינות רבות ברחבי העולם.

"המכון שלנו משתף פעולה באופן נרחב עם ארגונים חברתיים כגון האו"ם, אונסקו, אך אנחנו לא יוצרים קשרים עם פוליטיקאים ומדינות", הוא ציין.

הסכם עם אוניברסיטת שאוליי

ד"ר לייטמן הגיע לליטא לא רק להעביר הרצאות, אלא גם כדי לחתום על הסכם לשיתוף פעולה עם אוניברסיטת שאולי למען פיתוח החינוך האינטגרלי. טקס חתימת ההסכם נערך בצורה חגיגית בנוכחותם של כל האנשים שהתאספו.

השיטה של מ. לייטמן תשמש באוניברסיטת שאוליי בפקולטה למדעי החברה, הרווחה החברתית והזיקנה."חכו להרצאות, הן יועברו ללא תשלום גם לקהילת העיר", הבטיחה בהתלהבות המרצה באוניברסיטת שאוליי, וידה סקצ'קאוסקיטה, אחת מיוזמות ההסכם, לאחר חתימתו.

החינוך: ד"ר לייטמן, על איך לשרוד בעולם הגלובלי.

הסכם: המייסד והמכהן כנשיא מכון המחקר ARI בישראל, וסגן הנשיא של אוניברסיטת שאוליי טאודורס טמושונס, חתמו על הסכם שיתוף הפעולה בפיתוח החינוך האינטגרלי.

הצילומים: גדרוס באראנאוסקס

ידיעות קודמות בנושא:
Snaujienos.lt: "רוח של מיסטיקה וכישוף נושבת מהאוניברסיטה"
העולם המודרני והמדע האינטגרלי
הסכם בין אוניברסיטת שָאוּלָיְי ומכון ה- ARI

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest