דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החישורים מתגלגלים קדימה ואחורה, והגלגל נוסע קדימה

החישורים מתגלגלים קדימה ואחורה, והגלגל נוסע קדימה

מטרת הבריאה היא להביא אותנו לשלמות שבה נמצא הבורא. שני הכוחות הללו: הבורא – הכוח המשפיע, והנברא – הכוח המקבל, צריכים להגיע לאיחוד, לדבקות, להשתוות הצורה. ואז הנברא יגיע למצב המושלם שלשמו הכוח העליון, הטוב והמיטיב, התחיל את הבריאה, מתוך אהבתו.

הבורא מתחיל את הבריאה ואנחנו צריכים לסיים אותה! כל התהליך הזה מתממש דווקא בזכות הנברא עצמו, שמקבל בַּדרך ידיעה, הרגשה, הכרה, ומגלה מיהו הבורא. ובמידה שבה הוא משנה את עצמו, מתקן את עצמו ומתאים את עצמו לבורא – במידה הזאת הוא מכיר אותו, מתקרב אליו והופך להיות דומה לו, עד שהוא מגיע לדבקות המוחלטת בו.

כל התהליך הזה חייב להיות מושתת על שתי תופעות הפוכות: ככל שאנחנו מתקרבים יותר לבורא, כך אנחנו צריכים יותר להתרחק ממנו. מפני שאיננו יכולים להביט מקרוב על אדם גדול – אלא רק מרחוק. כמו שנאמר: "יתרון האור מתוך החושך".

אנחנו מתחילים להעריך משהו רק לאחר שאנחנו מאבדים אותו. כשיש מילוי – לא מורגש הרצון, וכשיש רצון – לא מורגש המילוי. ואנחנו צריכים להגיע למצב שבו שתי ההרגשות האלה יתקיימו במקביל והמילוי לא יכבה את הרצון. כדי שהנברא לא ייעלם ולא יפסיק להרגיש שהוא קיים לאחר שיגיע לשלמות. הרי ההרגשה שאני קיים היא "מינוס", וההימצאות בשלמות היא "פלוס".

לכן כל התהליך מורכב מהליכות תמידיות הלוך ושוב, שתמיד מלוות זו את זו. גם עכשיו אנחנו נמצאים בו, רק שאיננו מבחינים בכך, מפני שהוא מתבצע אמנם בו זמנית, אך דרך נבראים רבים. ושני התהליכים האלה: התנועה הישרה והתנועה ההפוכה מתקיימים בשני "נושאים". לכן אנשים שונים חווים מצבים שונים בהתקרבות לבורא: אלה חווים מצבים טובים ואלה חווים מצבים רעים, אלה קולטים בשכל ואלה ברגש, בלב.

ולכן אנחנו לא יכולים להרגיש שאנחנו נמצאים באיזשהו "תהליך" מסויים! אך אנחנו מתקשרים זה לזה יותר ויותר, במיוחד בימינו, כשמתחילה להתגלות הרשת הגלובלית והאינטגרלית שקושרת בין כולנו. ואנחנו בלית ברירה מתחברים יותר ויותר. לכן מתגלה לנו שהתהליך הזה כבר מתרחש בתוכנו!

קודם היה נדמה לנו שאנחנו עוברים מצבים שונים: האחד נמצא בעלייה והשני בירידה, האחד עובד בצורה הכרתית, והשני לא, כלומר, האחד מברר אמת ושקר והשני רק מר ומתוק. אבל עכשיו, בחיבור שלנו, אנחנו מרגישים יותר ויותר שזהו תהליך אחד ויחיד: מר ומתוק, אמת ושקר – יכולים להיות כאחד.

כלומר ההתרחקות מהבורא וההתקרבות אליו מתבצעות בו זמנית! אם אנחנו קיימים במערכת אינטגרלית, אנחנו מתחילים לגלות שכל זה יכול להשתלב יחד. עדיין איננו מבינים כיצד זה קורה, ולכן זה מורגש כבלבול, כערפול וכחוסר התמצאות במצב.

הרי בעולם שלנו שני ההפכים תמיד היו נמצאים בשני גופים שונים או בהרבה גופים. אך כשהגופים הללו מתקרבים זה לזה או נכללים זה בזה במחשבותיהם וברצונותיהם, אנחנו מרגישים ששני דברים הפוכים נמצאים במקום אחד.

ומהמצב הזה אנחנו צריכים לכרות "ברית" עם הבורא, שנקראת "הסרת העורלה". יש נברא ויש בורא, וביניהם – ענן, עפר, חושך, איזשהו וילון שהנברא צריך להסיר.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 31.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
המסך שמפריד בין שני ההפכים
הנגיעה הראשונה בבורא
האבן שרצתה להרים את עצמה בעצמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest