דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיים הם משחק מרתק עם הבורא

החיים הם משחק מרתק עם הבורא

אם פתאום מתגלה לי האגו שלי, אני צריך לתפוס אותו בזנב, כמו שתופסים נחש. ואז אני מתחיל לשחק איתו, להתיר את הסבך, כמו שמתירים קשרים מסובכים בכדור צמר. אני פורם את כל מהלכיו הערמומיים, את כל הקשרים שהוא רצה לבנות, שלב אחר שלב, בחכמה רבה.

השוחד הזה פוקח את עיניי. כי על ידי זה שאני מגלה את תוכניותיו ומזימותיו, אני נעשה חכם, שעיניו בראשו. וללא זה, לא אחכים.

זה כמו שאני משחק שחמט עם מישהו, והוא מסדר לי איזושהי "קומבינה" משוכללת, כמו נחש אמיתי. הוא טמן לי מלכודת אמיתית, חישב את הכול 20 צעדים קדימה ואחורה, את כל סוגי האפשרויות – ופתאום אני תופס את חוט המחשבה שלו.

אינני רואה את כלי השחמט על הלוח, אלא את המחשבה שלו שמסתתרת מאחוריהם. וזה ה"זנב" של הנחש שלו. ואני מושך בזנב הזה, ומתחיל לגלות במקצת את השכל שלו, את היכולות שלו. כך אני משחק עם הבורא! והוא, על ידי המשחק הזה, מלמד אותי כיצד להכין את הכלים שלי למילוי הדרוש כדי לגלות אותו.

אם לא אעבור דרך כל המשחק הזה, לא אהיה מספיק חכם ורגיש כדי לגלות אותו. כי גם עכשיו הוא מתגלה אליי, רק שאינני רואה זאת. אני כמו ילד קטן שעומד ליד לוח שחמט, אבל מה הוא מבין בו?

כל החיים שלנו הם משחק, שבו אנחנו רוכשים את השכל והחכמה שמאפשרים לנו לגלות את הבורא.

האגואיזם שלנו הוא ערמומי מאוד, ומנסה לשחד אותנו בכל האמצעים. הוא רץ פעם לכיוון אחד ופעם לכיוון הפוך, וזוהי עזרה גדולה מהבורא כלפינו. מי שרוצה לגלות את הדברים בצורה הנכונה, יבין שכל החיים שלפניו הם משחק. ובכל רגע הבורא נותן לנו הזדמנות, דרך המחשבות, הרצונות וההתנהגויות שלנו, להיות השותפים שלו במשחק. ואז כל החיים הופכים עבורנו לחוויה של ממש.

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 20.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
לשחק שחמט עם הנחש
להתמקד על האין-סוף
לא למעלה ולא למטה, אלא יחד עם כולם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest