החייאת "לב האבן"

"ויהי שם עם יהוה ארבעים יום וארבעים לילה לחם לא אכל ומים לא שתה ויכתב על הלחת את דברי הברית עשרת הדברים." (תורה, ספר "שמות", פרשת "כי תשא", פרק ל"ד, פסוק כ"ח).

הרצונות של האדם שעלה למדרגה ארבעים, דרגת ה"בינה", מאבדים את היסוד האגואיסטי שלהם ורוכשים את האפשרות לקבל על עצמם צורה רוחנית. לכן, האבן שממנה עשויים לוחות הברית, כלומר היסוד האגואיסטי של האדם, מקבל צורה של עשרת הדברים.

ההפיכה ההדרגתית של המהות הראשונית שלנו לתכונת השפעה ואהבה מובעת בעשרת הדברים, מתרחשת תחת השפעת האור, הבורא. לא אנחנו הם אלה שעושים את זה, אבל אנחנו רוצים שזה יקרה ומביאים את עצמנו לכזה מצב. כך הבורא כותב את הדברים על "לב האבן" של האדם.

כאשר אנחנו מבינים שהלב שלנו עשוי מאבן, ומוכנים שהבורא יעשה איתו כל מה שהוא חפץ, אז הוא מתרכך. אנחנו רוצים שהבורא ישנה את צורתו רק לתכונת השפעה ואהבה, ואז הוא מבצע את הפעולה הזאת עלינו. זה נקרא, שהוא כותב על הלב שלי (על האבן) את עשרת הדברים, והלב נהפך ללוחות הברית.

תהליך ההכרה נעשה בהדרגה. לאדם לא מתגלה מיד "לב האבן" שלו, אלא רק באותה המידה שבה הוא מוכן לקבל את זה ולעמוד בזה, להבין ולהסכים עם זה, שזה היסוד הנורמלי והטבעי שלו והוא כל כך נחוץ לו. אנחנו מודים לבורא שהוא ברא אותו כזה, מפני שדווקא מהמצב הזה אנחנו יכולים לעלות עד לפסגות של הבורא, עד להידמות והשתוות עימו.

ההכרה וההבנה באים אלינו רק הודות להארה של האור העליון. אחרת לא קורה שום דבר! בנו לא תלוי כלום חוץ מהשתוקקות, מה גם, שברוב המקרים, ההשתוקקות היא בצורה של דחף לא מיוצב ולא הכרתי.

לא צריך לשכוח, שבדרך אל המצב הזה האדם מרגיש את עצמו כשליט של העולם, כמו בן של פרעה. הוא מרגיש שהכול שייך לו, שהוא יכול ורוצה הכול, שיש לו זכות על הכול, כמו משה בארמונו של פרעה. כך זה מתואר בצורה חיה בתורה. אבל בעולם שלנו זה לא צריך לחזור בצורה גשמית.

לכן סירוב הדרגתי מקבלה אגואיסטית מביא אותנו לעלייה עד לדרגה של התכונה ההפוכה, השפעה מלאה.

מתוך התוכנית "סודות הספר הנצחי", 30.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עלייה בארבעים מדרגות
חכמת לב
מי שצוחק על המאמצים שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest