דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור תמיד מנצח

החיבור תמיד מנצח

מתוך שיעור מס' 2 במרכז "קבלה לעם" – מוסקבה.

שאלה: כיצד האדם יכול לדעת שהוא פועל מתוך הנקודה שבלב ולא סתם בורח מהייסורים של העולם החיצוני?

תשובתי: האם האדם פועל בקבוצה מתוך הנקודה שבלב ולא מתוך האגו שלו? האם הוא משתוקק אל הקבוצה ולא החוצה? – כן, בתנאי שהוא מחשיב את הרצונות, המטרות, האמצעים והמאמצים של החברים למעלה משלו. ואם החברים לא צודקים? – הם תמיד צודקים.

בעצם, אפילו אם אינם צודקים, מה אכפת לי? העיקר שאני בתוכם. ואין לי ברירה אחרת. נניח שכולם אינם מסכימים איתי, ואני צודק במאה אחוז. אולם הם ביחד, ולכן אני צריך להכניע את עצמי וללכת יחד איתם.

אבל הם אינם צודקים! – לא חשוב. בעולם הרוחני תמיד מנצח החיבור.

לפני כאלפיים וחמש מאות שנה חי חכם גדול, רבי יוסי בן קסמא. היו לו בערך עשרה תלמידים. פעם אחת ביקשו ממנו לעבור לעיר אחרת, והוא ענה: "אינני יכול לעזוב אותם. אם אעזוב אותם, אאבד את כל מה שיש בי". זאת למרות שהוא היה חכם גדול, גדול הדור. מי הם בכלל לעומתו? – "הם כלום", הוא אמר, "אך כשהם יחד, אני מתחבר איתם ומקבל את הכול. אני בפני עצמי אינני יכול לקבל דבר".

הרי כלי הקבלה, החיישן הזה שקולט את האור, היא הקבוצה. היא יכולה להיות מורכבת מאפסים, ממתחילים, לא חשוב ממי. אם הם מתחברים יחד, זה מספיק. והחכם, בהתחברותו אליהם, מוסיף להם את הרגישות, ולכן הוא תופס את הכול. הם פשוט התקבצו יחד כמו עגלים. אך הוא, בחיבור עימם, מקבל את האור. ללא זה הוא לא היה מקבל. והם בהדרגה מעבירים דרכו את החיבור שלהם, ומתחילים גם הם לגדול. כך זה מתרחש. לכן רק האיחוד מביא אותנו לתוצאה נכונה.

בקבוצה יש הרבה "חכמים": אנשים באמת חכמים, רציניים, חכמים מאוד אפילו, אך אינדיבידואליסטים. כל ההישגים שלהם אינם שווים דבר! כשאני מסתכל על התוצאה שעלינו להשיג בקבוצה, אני יודע בוודאות: אפילו אם האדם יהיה חכם, יתרום רעיונות נהדרים, יעשה הכול בצורה מבריקה ויגיע לתוצאות מרשימות, בסופו של דבר זה לא יוביל אותו לשום דבר. לא יהיה בו את הכיוון הרוחני, הוא לא יגדל בזכות המאמצים שלו, למרות שכלפי חוץ הכול יהיה כביכול אידיאלי.

כל הרוחניות מושגת רק בזכות החיבור. אם יתאספו הקטנים והמתחילים ביותר, והם יתאחדו, הם ישיגו תוצאות גדולות עוד יותר מאשר אם הם היו גדולים, חכמים, אפילו כבר מקובלים, אך אינדיבידואליסטים. רבי יוסי לא היה מצליח לעשות דבר ללא הקבוצה שלו. לכן הוא לא עזב אותה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 16.01.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest