דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון

החיבור בין בני האדם כפסגת האיזון

שאלה: מה הקשר בין האיזון בטבע לחיבור בין בני האדם?

תשובתי: החיבור בין בני האדם הוא צורת האיזון הגבוהה ביותר שקיימת בטבע.

האיזון בטבע הוא השילוב של כל הכוחות שקיימים בטבע. כל הכוחות הללו, בסופו של דבר, באים לידי ביטוי באדם, בדרגת המדבר. הבעיה האמיתית היא לא בסביבה הסובבת, לא בצונאמי, לא ברעידות האדמה, לא בהתפרצויות הרי הגעש או בהתפוצצויות מהשמש, לא בבעיות של הטבע הצומח והחי ואפילו לא במחלות של הגוף שלנו.

כל העניין הוא בדרגת המדבר, חוסר האיזון או האיזון משפיע על כל שאר הכוחות שפועלים תחתיו. בכך שנאזן את עצמנו, נאזן את כל שאר חלקי הטבע, מדרגת הדומם ועד דרגת החי.

האדם צריך לעשות את זה לא בצורה אינסטינקטיבית, לא בכפייה, אלא בהכרה, בתבונה, מתוך רצונו, בניגוד לטבעו ולאופי העצמי שלו, בניגוד לכוחות העוצמתיים של השנאה, התאווה, הכבוד והשליטה. הוא בונה את עצמו בכך שהוא מאזן לא את הכוחות של הטבע, אלא את הכוחות הפנימיים שלו, את המהות שלו.

הרי אני שונא, אני רוצה לשקר, לגנוב, להרוג וכן הלאה. בסופו של דבר אני רוצה לשלוט על האחרים ברמה זו או אחרת. ואז אני מעצב את ה"אני" החדש, המאוזן כנגד הדחף הזה. אני בונה בתוכי מודל של המצב המאוזן של שני הכוחות המנוגדים. הצורה הזאת נקראת "נשמה".

מתוך הצורה המאוזנת שבניתי בי, אני כבר מסתכל אחרת על העולם, יש לי ראייה חדשה. אני מסתכל על העולם לא מתוך הרצון שלי לנצל אותו, אלא כבר באופן כזה, שמתוך האיזון שלי אני מחפש את האיזון שקיים בעולם.

ואז אני רואה שהוא כולו מאוזן, אני רואה שהעולם כולו הוא ההתלבשות של שני הכוחות המנוגדים הללו, בצורה המאוזנת בחיצוניות העולם ובפנימיות שלי. ואז אני מגיע לשלווה. המצב שאני חווה בתוכי נקרא "הנשמה המלאה בהתלבשות האור העליון". הרגשת האיזון בין שני הכוחות היא שמביאה לי את ההרגשה הזאת, הרגשת המציאות החדשה.

מתוך שיעור על עקרונות החינוך הגלובלי, 28.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
למצוא מנוחה בתנועה
הטריטוריה האנושית
מתוקן = מאוחד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest