דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / סדנאות חיבור / החוק העיקרי של ישראל: חינוך אינטגרלי כולל

החוק העיקרי של ישראל: חינוך אינטגרלי כולל

שאלה: כולנו נבדלים מאוד זה מזה. עם ישראל הוא כנראה העם המפורד ביותר בעולם, כי הוא מחולק להמון שכבות ופלגים שבתוכם גם כן קיים מספר אין סופי של הבדלים ושוני. אם אני נבדל מאחרים, אז אני יכול להציג לכל אחד רשימה שלמה של מה שהוא צריך לתקן בתוכו. אז איך אנחנו יחד נרכיב אחד שלם, ללא כל הביקורת הזאת? כי ביקורת מעוררת שנאה ופירוד. איך עלינו לבוא לאיחוד אם אנחנו מתנגשים בינינו כל הזמן?

תשובתי: אנחנו עושים זאת במעגלי שיח! מעגלים אלו נערכים בכל רחבי המדינה. אנחנו משתדלים ללמד את האנשים במעגלי השיח להתחבר ולהתאחד מעל לכל ההבדלים. נאמר: "על כל פשעים תכסה אהבה". אפשר לבנות אהבה רק על ידי זה שאתה מתעלה מעל לכל ה"פשעים" שאתה רואה באחר. כי אני רואה את האחר שקוע בכל החטאים שמנוגדים לי, בזה שמתנהג בצורה בזויה כך שמתייחס רק לאחרים. ואני צריך מעל כל זה לבנות מטריית אהבה שתכסה את כולנו.

שאלה: ממה מורכבת המטרייה הזאת, מה מחזיק אותה?

תשובתי: שכל אחד מאיתנו מתעלה מעל עצמו, כדי להסדיר את הקשר עם האחרים. זה אפשרי רק בעזרת חינוך, אותו מציעה לנו חכמת הקבלהאת החינוך הזה צריך להנהיג גם בגני ילדים וגם בבתי ספר וגם באוניברסיטאות וגם במקומות עבודה וגם בקרב המובטלים. זה צריך להפוך לדבר העיקרי! לכל אדם, לכל תושב ישראל, צריכה לתת מחברת בה רשומים המבחנים והקורסים שהוא עבר.

שאלה: מה ילמדו הסטודנטים האלה?

תשובתי: חינוך אינטגרלי. הם ילמדו כיצד להפוך להיות עָם אחד, איך להשיג אהבת אחים, חיבור ואיחוד בין כולם, כיצד לעלות מעל לאגו שלהם לחיבור עם אחרים. כל אחד חייב ללמוד זאת, אחרת הוא לא יקבל מהמדינה שום הטבה. הלימוד הזה חייב להיות יומיומי, כי כל יום אדם מתחדש וחייב לקבל מנה חדשה של ידע. הוא צריך לשמוע על מה שעליו לממש, עד כמה חובה הנושא הזה, מה נותן לנו החיבור והאיחוד, כיצד הוא מרפא מכל המחלות. זה חייב להפוך לחוק כללי, לחוק העיקרי של המדינה. כי כל הבעיה של המדינה שלנו, היא להביא את העם שיהפוך להיות עם ישראל, אחרת לא נוכל להתקיים. תמיד היינו קיימים רק בתנאי שהיינו מאוחדים, מחוברים בינינו. ברגע שהפסקנו להיות מאוחדים, נפלנו מאהבת אחים לשנאת חינם, זרקו אותנו מכאן והתפזרנו בין ארצות הגולה. עכשיו אנחנו חזרנו לארץ הזאת, אבל כבר כולם אומרים שזה זמני. הקשיבו מה אומרת הממשלה האמריקאית, מה אומרים האירופאים, בכל יום הם אומרים זאת בקולות יותר ויותר חזקים, יש שם רצון להרוס את מדינת ישראל.

שאלה: מה לפי דעתך יכול להציל אותנו?

תשובתי: שנהפוך להיות אחד שלם! אז כולם יבינו וירגישו שאנחנו נחוצים לעולם, מפני שאנחנו נותנים דוגמה של חיבור ואיחוד מעל לכל ההבדלים. העולם הרי כל כך זקוק לזה! זה נקרא להפוך להיות "אור לגויים". כל הטבע בנוי על חיבור, אם אטום בודד לא היה מתחבר עם אטום אחר, לא היינו קיימים ביקום הזה על פני כדור הארץכיצד התפתח הטבע על פני כדור הארץ? רק בזכות חיבור של יותר ויותר מרכיבים, שיותר ויותר מנוגדים זה לזה. ותראו לְמה הגענו?! רק בצורה כזאת אפשר להתקיים! 

ועכשיו אנחנו צריכים לגדול ולעלות עוד יותר גבוה בהתפתחות הפנימית והרוחנית שלנו, כדי לראות את העולם העתידי כבר עכשיו, כמו שנאמר: "עולמך תראה בחייך". וכל זה בזכות חיבור עוד יותר גדול. שום דבר אינו מושג בצורה אחרת, אלא רק בחיבור. לכן החינוך האינטגרלי, זה לא סתם חינוך של "ילדים טובים", אלא אמצעי להתקדם הלאה, לא תחת המכות של הטבע, אלא בזכות פתרון נכון של הבעיות שהטבע בכוונה נותן לנו, כדי שכל הזמן נתעלה מעליהן ונתאחד יותר ויותר. עכשיו אנחנו צריכים להמשיך את אותו התהליך של האבולוציה, רק כבר בעצמנו, על עצמנו.

מתוך תוכניתי ברדיו 103FM, בתאריך 2.8.2015. 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest