דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החוק העיקרי של העולם הרוחני

החוק העיקרי של העולם הרוחני

שאלה: מהו המנגנון להתגלות חוק "השתוות הצורה" (השתוות התכונות) בטבע?

תשובתי: חוק "השתוות הצורה" פועל בכל הדרגות אלא שאנו לא מזהים שהוא פועל בכל מקום. אם לי ולך יש את אותן התכונות, אנו קרובים זה לזה, מבינים זה את זה. כך ניתן לתאר זאת לגבי גופים פיזיים וכן אלמנטים כימיים. חוק השתוות הצורה אינו מתאר רק את הטבע בעולם שלנו, מפני שאובייקטים זהים ככלל נדחים בצורה הדדית (נניח בחשמל, פלוס ופלוס), אלא הוא מתאר גם את הטבע במרחב הרוחני, את מה שקורה על פי מידת ההידמות בתכונות הפנימיות ולא הפיזיות.

רוחניות מתארת אך ורק התקרבות והתרחקות של אובייקטים לפי מידת ההידמות או השונות של התכונות. זהו החוק העיקרי של התנהגות במרחב הרוחני. מתוקף כוח החוק הזה איננו יכולים להבחין בעולם שלנו בתכונות שלא נמצאות בנו, אדם יכול לראות רק מה שנמצא בו. לדוגמה אדם אכזרי לא יראה חסד ורחמים באחרים כי לשם כך חייבת להיות הידמוּת תכונות. זו הסיבה שלא נשיג את הבורא כ"טוב ומטיב" אלא אם נהיה כאלה בעצמנו. הבורא מתגלה רק כשופע טוב, חום, כל התכונות שלא נמצאות בנו.

שאלה: האם צריך לקבל זאת כאקסיומה או להאמין בחוק?

תשובתי: לעת עתה קבל זאת כאקסיומה כדי שהיא תשמש כבסיס לפעולות שנעשה על עצמנו. על ידי השיטה הקבלית אנו יוצרים בהדרגה חוש חדש. חוש זה יהיה דומה במשהו לתכונות של הבורא, ואז נתחיל לגלות אותו בתוכנו במידת ההידמות וההשתוות אליו עד שנשיג אותו באופן מלא.

שאלה: האם זו הסיבה שכל כך קשה לבני אדם להבין את המקובל?

תשובתי: למעשה בלתי אפשרי להבין את המקובל. גם מקובל לא יכול להבין מקובל אחר הנמצא בדרגה גבוהה ממנו, מפני שהוא תמיד מוגבל רק למכלול התכונות הרוחניות שכבר יצר בתוכו והכין להרגשה.

מתוך שיעור וירטואלי, 25.12.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest