דף הבית / משבר עולמי / החוק העיקרי של הטבע – האיחוד

החוק העיקרי של הטבע – האיחוד

שאלה: החובה של החברה לחיות באיחוד, כמו איברים בגוף אחד, זהו חוק סוציאליסטי או קפיטליסטי?

תשובתי: החוק הזה אינו קשור לא לסוציאליזם ולא לקפיטליזם, אלא הוא פשוט בא מהטבע. הטבע מחייב את כל בני האדם להיות מקושרים יחד, כדי לספק לכל אחד רמת חיים נורמלית, ביטחון והצלחה. החברה צריכה להיות מקושרת הדדית בצורה טובה והרמונית. לכל אדם בר דעת מובן מאליו, שבחברה כזאת לכולם יהיה טוב יותר, ולזה יסכימו גם הסוציאליסט וגם הקפיטליסט. הטבע הדומם, הצומח והחי קיים בחיי שיתוף מלאים, והאדם חייב להשיג את אותה ההרמוניה.

הבעיה היא רק באגו האנושי, שמפריע לנו לחיות בצורה מאושרת. כוח האגו דוחף כל אחד להתגאות, להשתדל להיות מעל אחרים. במקום שנשקיע בחברה ונקבל ממנה רק במידת ההכרחיות, כמו איברים של גוף אחד הפועלים בצורה הרמונית, כל אחד שואף לשלוט על האחרים, כדי לתת כמה שפחות ולקבל כמה שיותר. האגואיזם הוא כוח מיוחד השייך לאדם, ודווקא הוא מפריע לנו להיות בקשר הדדי, להגיע לאיחוד, וכך הוא הורס את החברה האנושית.

כל הטבע נמצא באיזון מוחלט, למרות שאנחנו לא רואים זאת, איננו מבינים ומרגישים זאת. הכוח היחיד שמפר את האיזון, הוא כוח האגו שנמצא באדם, שרוצה לשלוט על הדומם, הצומח, החי ואפילו על בני האדם, על כל העולם! במשך ההיסטוריה, האנושות בנתה כל מיני סוגים של חברות, וכל פעם האגו שלנו היה מקלקל את כל האיזון והיה מביא לכל מיני צורות חדשות: עבדות, חשכת ימי הביניים, קפיטליזם וצורות מודרניות יותר. אבל תמיד ובכל מקום האגו היה שובר את הקשרים הנכונים בין בני האדם, וזה היה מסמל את הסוף של המשטר הנוכחי.

פירוד בין חלקי החברה, כמו בין האיברים בגוף החי, מסמלים את המוות שלו. החיים הם רק באיחוד הנכון.

מתוך שיעור על עיתון "האומה",9.6.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest