דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החופש נולד מתוך האהבה

החופש נולד מתוך האהבה

שאלה: מהו השליש האמצעי של ספירת התפארת? מדוע הוא נקרא חופשי?

תשובתי: הוא כביכול אינו קיים בעצמו. כפי שכתב בעל הסולם, הוא קיים רק כמו המקום שעליו נלחמות הקליפה והקדושה. במקום הזה האדם מרגיש את עצמו, את העצמאות שלו. זה המקום שבו הוא נמצא במלחמה פנימית, בספקות: לאן לשייך את עצמו, לעליון או לתחתון. זה נקרא השליש האמצעי של התפארת, מקום חופש הבחירה.

שאלה: ממה מורכב החלק הזה? על חשבון מה מופיע שם חופש הבחירה? הרי הוא נמצא תחת השפעת העליון, או השפעת התחתון, תלוי למי הוא משייך את עצמו. אז היכן כאן חופש הבחירה?

תשובתי: מלמעלה מארגנים כך לאדם את מקום החופש. זה לא בלבול ולא ערפול, כמו בעולם שלנו, שבו חופש הבחירה נקרא חוסר הידע המדויק לאן בדיוק לשייך את עצמי. בשליש האמצעי דתפארת ברור לי לגמרי מהי תכונת ההשפעה למעלה, ומהי תכונת הקבלה למטה. אני נמצא באמצע, והאמצע הזה הוא כולו אני. כלומר, כל המציאות שלי היא השליש האמצעי של התפארת.

כשאני נמצא תחת השפעת העליון או התחתון, אני מרגיש את ההשפעה שלהם, אני מרגיש אותם עצמם, ואינני משייך זאת לעצמי. אך בשליש האמצעי דתפארת אני מגלה את ההוי"ה השלמה, את עצמי. בחלק הזה יש עשר ספירות שלימות, בירורים של הפרצוף כולו. אם אני רוצה להכיר את העליון, אני עולה לחלק העליון. אם אני רוצה להכיר את התחתון, אני יורד לתחתון. אך מי אני? – אני החלק האמצעי של התפארת, כביכול שכבה דקה בין העליון לתחתון. אך היא בעצם אינה דקה.

השליש האמצעי דתפארת נובע מכך שבארבע בחינות ההתפשטות של האור הישר, הבינה החליטה שהיא אינה רוצה לקבל, אלא להידמות לעליון, ולשם כך היא צריכה להשיג את ההשפעה. אך היא אינה יכולה להגיע להשפעה מפני שהחומר שלה, הרצון לקבל, אינו משתנה. על מנת להפוך אותו ל"כאילו" משפיע, היא צריכה לקבל בכוונה על מנת להשפיע. כלומר, היא משתמשת בכוח האהבה של הנותן.

ללא כוח האהבה של הנותן אליי, כיצד אהיה מסוגל להפוך את הקבלה שלי להשפעה אליו? אך אם אני יודע שהוא אוהב אותי, ואני מתכוון לקבל ממנו רק מהסיבה הזאת, אז אני משתמש בכוח האהבה שלו. תחילה עלי לגלות את אהבתו, לגלות בתוכה את הקבלה שלי, ולקבל ממנו אך ורק כדי להראות לו את אהבתי אליו.

מאותו האזור שבו הבחינה השנייה (מתוך ארבע בחינות ההתפשטות של האור הישר) מקבלת את ההחלטה הזאת, נולד המושג שלנו: שליש אמצעי דתפארת, שבו הנברא מרגיש את עצמו חופשי לקבל החלטות.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 02.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הסולם מוכן, הבחירה בידיך!
באזור ניטרלי בין טוב ורע
בחירה ללא רמיזות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest