החוליה המקשרת

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "אמנם בגלל זה, הותקנה ונעשית אומה הישראלית, כמין מעבר, שעל ידיהם יזורמו ניצוצי ההזדככות, לכל מין האנושי שבהעולם כולו".

האנשים שמקבלים נטייה, או דחף, המכוון ישר אל הבורא, הם מעטים. כמו שנאמר בתורה: "כי אתם המעט מכל העמים". וכך זה נשאר. אנשים כאלה מקבלים מלמעלה התעוררות ומתחילים להשתוקק ישר אל הבורא (ישר א-ל), בעוד שרוב בני האדם אינם מקבלים את ההתעוררות הזאת, אלא מקבלים רק הכבדה בחיים, שהולכת וגדלה.

אלה שנקראים "ישראל", לפי מגמת ההשתוקקות שלהם, מתקנים ומכשירים את עצמם, מאחר והם קיבלו מלמעלה גם את ההתעוררות וגם את השיטה, שכוללת את כל שלבי הדרך. ולכן הם מכשירים את עצמם כדי לתקן את שאר בני האדם, שלא קיבלו לא התעוררות, לא שיטה ולא מורה, שום דבר.

האנושות זקוקה למין נציג, מקשר, שדומה לעוקץ שמחבר את הפרי אל העץ, חוליה מקשרת, שתחבר את בני האדם אל המקור. יש בו חלק מהמקור וחלק מהעולם. והחלק הזה נקרא "ישראל".

האנשים ששייכים לישראל צריכים להרגיש את עצמם כנציגים של הבורא ולעבוד בהתאם לכך. אך חוץ מזה, כתוצאה מהשבירה, הם כוללים בתוכם את התכונות של אומות העולם ובהתאם לכך עליהם להיות בקשר עם כל שאר האנושות.

הסדר הוא כזה: תחילה חלק מהאנושות, שהתאסף סביב אברהם ונקרא "ישראל", חווה עלייה רוחנית ומתקשר לבורא (1), זה קרה בימי הבית הראשון והשני. לאחר מכן החלק הזה נופל, מה שנקרא, ל"עם" (2). לאחר מכן נעשית ערבוביה (3), שבמהלכה מתבלט בעם בהדרגה החלק של ישראל. הוא מתקן את עצמו (4) ועולה חזרה, אך יש לו כבר קשר עִם העם. ואז ישראל יכול לפנות לאומות העולם (5) ולתקן אותם, ויחד עִם כולם להגיע אל הבורא (6).

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הערבות", 24.07.2011
ידיעות קודמות בנושא:
בעבודה הרוחנית אין שום אפליה
לתקן לפי הסדר
עסקת חבילה עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest