דף הבית / החבר הטוב ביותר של אגואיסט

החבר הטוב ביותר של אגואיסט

הערה: ניסוי בלתי רגיל, שנערך בקרב מספר קבוצות של כלבים ביתיים וזאבים פראיים, הראה, ש"מטפלים רפואיים של היער" נוטים הרבה יותר לשיתוף פעולה עם הדומים להם, מאשר "חברו הטוב של האדם".

תשובתי: "חברו הטוב של האדם", הוא הכי אגואיסטי, לכן הוא החבר הטוב ביותר שלו. ישנם שני סוגים של אגואיסט: כלב ובעל הבית שלו, וכל אחד נהנה זה מזה. ואילו הזאבים לא. כלב בהשוואה לזאב, הוא בהמה בזויה. זה אותו "זאב" שקנו אותו עבור צלחת אוכל, החלו להאכיל אותו והוא הסכים להיות כלב ליד בעל הבית ולא זאב גאה שבלהקה יחד עם החברים שלו משמיד את האויבים הטבעיים שלו.

זאבים הם במדרגת התפתחות הרבה יותר גבוהה בהשוואה לכלבים. כל עיסוקו של הכלב הוא להתרפס בפני בעל הבית שלו. שום דבר לא מעניין אותו, פרט ליחס שלו עם בעל הבית, כזאת תכונה רדודה, קטנונית, אגואיסטית.

שאלה: כלומר גם כאן, כך או אחרת אתה מבחין באגואיזם?

תשובתי: בוודאי, בכלב האגו התפתח. הוא מרגיש את בעל הבית: מה טוב לו, מה רע לו, הוא כביכול עושה חשבון איך יוכל לעשות משהו טוב, מפני שאז יקבל את חלקו. הוא מוכר את עצמו תמורת לחם, חיבה וליטופים.

שאלה: אפשר לומר, שזאבים הם יותר אלטרואיסטיים?

תשובתי: זאבים, הם גאים ואלטרואיסטיים. הם מבינים שרק בלהקה הם יכולים להציל את עצמם, למצוא מזון, לשרוד. הם נמצאים בתנאים נוקשים מאוד, ולכן תמיכת הלהקה עבורם זה הכול. ואילו הכלבים, מתקשרים בחצר כשהם מריחים זה את זה, בזה מסתכם הקיום שלהם.

שאלה: מה זה מנהיג של להקת זאבים?

תשובתי: מנהיג של להקת זאבים זהו תפקיד רציני מאוד. זאב שמנהיג עובד למען הלהקה כולה. הוא אחראי לכל האחרים והוא עובד קשה.

שאלה: כלומר אתה סבור שאם אדם יכול היה להידמות למנהיג הלהקה, אז יכול היה להיות מנהיג של מדינה?

תשובתי: אדם לא יכול! ברגע שהוא מטפס לפסגה לנהל להקה, הוא הופך ל"כלב", צריכים להביא לו הכול וצריכים לעשות עבורו הכול, לעומתו מנהיג של להקת זאבים דוהר מלפנים! הלוואי ונלמד זאת מזאבים!

שאלה: כלומר אם אני אחראי על כולם, אז אני הופך למנהיג?

תשובתי: כן, יש את מי לכבד.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.10.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest