דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / החברה על פי חוקי עולם אין סוף

החברה על פי חוקי עולם אין סוף

Laitman_2011-02-03_4879_w.jpg

החברה שאותה אני רואה לפניי זה המקום שמאפשר לי לייצב את היחסים שבהם אני בונה את המערכת של מלכות דאין סוף. אף על פי שקיימים בו זמנית גם דחייה וגם חיבור, אני מחבר את שתי הכוונות המנוגדות הללו.

אני דוחה את כולם, כמו שמסופר על תלמידי רבי שמעון שהרגישו שׂנאה עזה זה לזה, ויחד עם זה השקיעו מאמצים גדולים כדי להתחבר. אבל החיבור שלהם לא ביטל את אש הקנאה, השׂנאה, התאווה ורדיפת הכבוד שששרו ביניהם קודם.

גם הרצון לקבל הגדול נשאר, ונשארת הרגשת העצמאות שלהם בכל אחד, ומעל לכל זה מושׂג החיבור. שני הקווים האלה פועלים יחד אחד אחרי השני. כי כל אחד מקבל מאור אין סוף כדי למלא את האחרים ולא את עצמו, ולכן הרצון שלו נשאר. כך אנחנו שומרים על מלכות דאין סוף, את כל הנפח שלה, שכל אחד מאיתנו רוכש.

המלכות הזאת מורגשת בנו. תתארו לעצמכם איזה נפח פנימי עצום מרגיש בתוכו הנברא הכללי הזה שאותו אנחנו יוצרים על ידי החיבור שלנו לאחד שלם. כי כל חלקיק שלו מ- 600,000 מרגיש את עצמו נבדל מהאחרים, וכשהוא עולה מעל זה הוא מתחבר איתם. כך עושה זאת כל אחד! כתוצאה מכך יוצא: 600,000 שבתוכם כל אחד רוכש עוצמה של 600,000. כזה חיבור אנחנו משיגים.

לכן, צריכים לזכור שהפעולות שמבוצעות על ידינו ביחס לחברה שאותה אנחנו רואים לפנינו, תמיד ממומשים בשני הכיוונים להגדלת האגו האישי של כל אחד, וכאן מופיעות הדחייה והשׂנאה ביחסים בינינו. ומצד שני, אנחנו צריכים להביא את עצמנו לחיבור כמה שיותר גדול מעל לאגו הזה ולהשתדל לגדול בצורה כזאת.

את שני המצבים האלה צריך לתפוס כהכרחיים בהתפתחות שלנו ולהיות מוכנים לקבל אותם, לחיות בהם ולפתח אותם. כתוצאה מזה צריך להסיק ולכתוב כללים שיהפכו לחוקים של קיום החברה או לתקנון הקבוצתי שלנו. אבל כל החוקים, הכללים וצורות ההתנהגות שנקבעים על ידינו צריכים להיות תואמים להשׂגת המטרה הסופית כדי להוביל אותנו אליה.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 12.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שיטה נפלאה שהומצאה על ידי הנברא
שבעה מיליארד יקומים
תאי הגזע של הנשמה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest