דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / חברה מושלמת של אברהם, חלק 1

חברה מושלמת של אברהם, חלק 1

בבל העתיקה שקעה במעמקי ההיסטוריה, אבל היא בכל זאת משתקפת בזמנינו. כל המהלך שלה, זהו תהליך יחידי, הכרוך מהתחלה עד הסוף ומהסוף עד להתחלה.

ולכן עכשיו, כאשר אנחנו רואים כיצד ההיסטוריה חוזרת, רק ברמה אחרת, אנחנו צריכים להסיק מסקנות נכונות מתוך כל מה שהתרחש ומתרחש.

ובכן, בבבל, שבה מלך המלך נמרוד, התהוותה קבוצה של אברהם, שהעמידה כנגד תוכנית ההתפתחות ה"רשמית", תוכנית משל עצמה. נמרוד אמר, שעל השנאה והפירוד שהתלקחו בין בני האדם צריך להתגבר בדרך אגואיסטית טבעית, להתפזר ולהתיישב בכל מיני פינות שונות, כדי לבוא פחות במגע זה עם זה. אם נתבטא בשפה בת זמנינו, אז זה אומר לצאת מהדירה המשותפת להתפזר לדירות נפרדות.

דעתו של אברהם הייתה שונה: אנחנו לא נצליח לעשות את זה. כך או אחרת, אנחנו נהיה חייבים להתחבר. ולכן כבר עכשיו צריך לתפוס כיוון לחיבור ולאיחוד ולא לפירוד.

בסופו של דבר, בעקבותיו של נמרוד הלכו שלושה מיליון בני אדם ואחרי אברהם רק חמשת אלפים איש. והקבוצה הזאת של אנשים שלא הסתפקו בתפיסה הכללית המקובלת על כולם, בכך שקראו לעצמם "ישראל", יצאה והסתלקה מבבל לעומקה של ההיסטוריה של האנושות. בכך ששזרה על עצמם שנים, מאות, ואלפי שנים, ייסורים, היא התקדמה בדרך שלה עד לימינו אלה ממש.

שאלה: האם הקבוצה הזאת "נדחפה החוצה" מבבל ונאלצה להתחיל בתנועה שלה?

תשובתי: לא הייתי אומר ש"דחפו אותה החוצה". הלחץ התחיל מאוחר יותר, ואילו בהתחלה הוא לא היה.

באותם הזמנים אברהם היה הכוהן והחכם הבבלי הגדול. והאנשים שהתקבצו סביבו, הבינו ששיטת התיקון שלו, או שיטת החיים החדשים, עושה עליהם רושם ומעוררת בהם כבוד לפי המשמעות הפנימית שלה, שאלֵה הם לא סתם "גירושין" אגואיסטיים, פירוד ופיזור לפינות שונות, אלא שזו תנועה פנימה. כבר התעורר בהם המסר המתאים, מִשְאלה של הנשמה, והם היו מוכנים לזה.

כי האנושות לא מתפתחת סתם באופן טכני, היא מחליפה מבנים ומערכות: עבדות, פיאודאלי, קפיטליסטי, סוציאליסטי וכדומה. במילים אחרות, זה משתנה לפי הצורה, משתנה לפי התוכן. הגידול הכמותי של האגו עובר גם כן לאיכות חדשה.

לכן, חסידיו של אברהם הרגישו, שהם לא יכולים להתפתח סתם בצורה אגואיסטית, שהם צריכים לצאת לדרגה אחרת לגמרי, "לקפוץ" למדרגה הבאה. ולכן הם הלכו בעקבותיו של אברהם, שהרשים אותם בבקשה הפנימית שלו.

ההמשך יבוא…

מתוך התוכנית "בבל אתמול והיום", 27.08.2014

ידיעות קודמות בנושא:
דרושים בדחיפות עוזרים של אברהם
אלה שהלכו אחרי אברהם
"חייזרים" מבבל העתיקה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest