דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזמנה להיכל הכלה

הזמנה להיכל הכלה

שאלה: מדוע כתוב שכדי לתקן את עצמן, הנשמות השבורות עולות לעולם האצילות, אם עלינו קודם לכן לעבור את כל עולמות הבי"ע, מדרגה אחר מדרגה, החל ממלכות דמלכות של עולם העשיה? אז היכן אני נמצא? במלכות של עולם האצילות או במקום כלשהו בעולמות עשיה, יצירה, בריאה? אם ארץ ישראל נמצאת בעולם היצירה, ובמקום הקדוש ביותר, בית המקדש, אליו מותר להיכנס רק לכהן הגדול, נמצא בעולם הבריאה – כיצד אני יכול להיות גבוה יותר ממנו?

תשובתי: כשאני פונה עם בקשה לתיקון, אני עולה עם הנקודה שלי למלכות של עולם האצילות, זו כנסת ישראל. כל התיקונים שלנו מתרחשים במלכות של עולם האצילות, זה הבית שלנו, הכתר שלנו. כל מה שקיים בעולמות התחתונים, זו ההתפשטות של המלכות, 9 ספירות התחתונות שלה. כל העולמות, הפרצופים, הנשמות הנמצאים מתחת לפרסא (הגבול התחתון של עולם האצילות) שייכים למלכות דאצילות. כלומר, כדי לתקן את עצמי, עליי לעלות לשם ולהתקשר עם מלכות של עולם האצילות. אך היכן אני מתקן את עצמי, את הנשמה שלי?

נשמת אדם הראשון נמצאת בעולמות בי"ע (החל מהראש שלו בג"ר דבריאה ועד הסוף הנמצא בעשייה). אם אני מעלה את נשמה שלי למלכות דאצילות ושם מבקש את התיקון, אני מקבל מלמעלה מאור המחזיר למוטב (המגיע אליי מעולם האין סוף דרך כל העולמות, והוא מיועד לי אישית), ובעזרתו אני מתקן את הקשר הקשור אליי בין זעיר אנפין למלכות של עולם האצילות. כך אני מתקן את הקשר שנותק בין מלכות לז"א, בין שכינה לבורא.

אני עצמי שייך ל"חברים של הכלה התומכים בתורה" עליהם כתוב בספר הזוהר, במאמר "לילה דכלה". אני עוזר לה להתחבר עם בעלה וקוראים לי "בן היכל הכלה". כך אני מתקן את הנשמה שלי, הרי ז"א ומלכות נפרדו רק בגללי, כדי שאחבר ביניהם וארכיב את הלגו השבור! כשאני משקם את הקשר הראשון בין מלכות לז"א, משמע שאני מתקן את המדרגה הרוחנית הראשונה שלי: מלכות דמלכות של עולם העשיה (ראה מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר הזוהר").

בפעם השנייה, אני מוביל לחיבור בין מלכות לז"א ומתקן את היסוד דמלכות דעשיה שלי וכו'. כל פעם שאני תומך במלכות וגורם לחיבורה בז"א, אני מתקן את הנשמה שלי. כלומר, אנחנו תמיד מעלים את הבקשה שלנו (מ"ן) לשכינה, למלכות של עולם האצילות, אך מתקנים ומחיים את עצמנו בעולמות בי"ע, משום שאדם הראשון נולד בעולמות אלה ולא מרגיש שום דבר מלבדם, זו הסביבה שלו. הוא עולה ויורד יחד עם העולמות הללו. הרי אני רוצה ליהנות לבורא, והכוונה הזאת שלי עולה למלכות דאצילות. כך אני מתקן את עצמי בעולמות בי"ע, בסביבה שלי.

נקווה שנעלה כך, כדי שנוכל להיכנס לקודש הקודשים, לבינה של עולם הבריאה, כמו הכהן הגדול. כך אני מעלה את הזיווג של זו"ן לאו"א.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "בית שער הכוונות", 23.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
כתר-חכמה-בינה-ז"א-מלכות
עליית הכלה
עבודה עם האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest