דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזמן לרסק את האחדות והזמן להרכיבה

הזמן לרסק את האחדות והזמן להרכיבה

הנברא חייב להידמות לבורא לפי תכונותיו, לעלות לדרגה שלו, כדי ששניהם יעמדו על מדרגת הנצחיות והשלמות. לשם כך הבורא נותן לנברא מצב שבור. בדיוק כפי שאנחנו נותנים לילד משׂחק לגו מפורק, כדי שירכיב את הלגו וישׂיג את דרגת יוצר המשׂחק.

ההיסטוריה שלנו החלה בעולם אין סוף, היכן שהבורא ברא אותנו כנשמה יחידה, רצון יחיד. אחר כך הוא שבר אותה, ואנחנו צריכים להביא את הרצון השבור הזה שנדחה בצורה אגואיסטית מהחלקים שלו, לרצון כללי משותף, להידמות לבורא. הבורא בעצמו הוא משפיע. מצד אחד, הוא ברא רצון לקבל המנוגד לעצמו, ומהצד השני, הוא נותן לו אפשרות לרכוש את תכונת ההשפעה. אז הוא יהפוך להיות רצון לקבל בכוונה על מנת להשפיע, ובזה הנברא יידמה במדויק לבורא.

הנברא בעצמו צריך לרכוש את התיקון הזה, כוונה על מנת להשפיע, ואז הוא יבין את כל הבריאה. זאת הסיבה שמעולם האין סוף, מהמצב של השלמות וההשתוות לבורא, אנחנו ירדנו לעולם הזה. את זה ניתן להשוות עם חלוקה של תמונה שלמה לחלקים נפרדים של פסיפס שמתערבבים ומגיעים לאי סדר מוחלט, המנוגד למצב ההתחלתי. כך אנחנו מוצאים את עצמנו בנקודה הנמוכה ביותר, בעולם הזה.

באין סוף הרצון היה משותף, מתואם בכל חלקיו ופעל כאחד שלם. אך כעת המערכת הזאת נשברה להמון חלקים קטנים, המבולבלים, שקועים בחשכה, אינם מבינים את המתרחש ומתרחקים זה מזה. מדובר עלינו בעולם הזה. מכאן אנחנו חייבים שוב לעלות ולרכוש את השלמות של האין סוף, להרכיב את הלגו שלנו, כך שכל הנשמות יתחברו לאחת. העבודה הזאת נקראת "עבודת ה'", כי הרי בזה אנחנו הופכים להיות דומים לו, דומים לכוח הגלובלי והאינטגראלי של הטבע.

אנחנו עוברים התפתחות אגואיסטית הדרגתית בעולם שלנו, עד שמגיעים לשלב של התפתחות האדם שבנו. אז הטבע מתחיל ללחוץ עלינו, כדי שאנחנו ניגש למלאכת האיחוד ונרכיב את ה"פסיפס". מתחיל שלב של השתתפות הכרתית בתהליך, הכנה לעלייה חזרה לאין סוף.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם מספר "שמעתי", 08.09.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest