דף הבית / המשבר ופתרונו / הזמן לרוויזיה כללית

הזמן לרוויזיה כללית

תוך כדי תהליך ההתפתחות של האנושות, כל מצב חדש נתפס בהתחלה כטוב ורצוי. אנחנו נכנסים לתוכו בשמחה, אבל בהדרגה מתחילים להתגלות ליקויים שמסתתרים בו, והוא כבר לא משמח אותנו.

במשך הזמן, המצב נעשה יותר ויותר גרוע, עד שהוא מסתיים במהפכה, במאבק, כדי לעבור למדרגה חדשה.

בתקופת מעבר כזאת אנחנו נמצאים עכשיו. אנחנו חייבים לערוך ביקורת כללית של התפתחותנו הקודמת בדרגות דומם, צומח וחי, לערוך בדיקה מקיפה ורוויזיה כללית כדי להבין, שכל ההתפתחות לא הביאה לנו שום תועלת. אלא זאת הייתה בסך הכול התפתחות האגו שלנו שחייב אותנו לשפר כל הזמן את חיינו הגשמיים ולבנות מערכות המסוגלות למלא אותו יותר ויותר. אבל זה מעולם לא עשה אותנו מאושרים, כי בסופו של דבר, האגו "בלע" תמיד את פרי מאמצינו והשאיר אותנו שוב ב"שוקת שבורה", בהרגשת ריקנות פנימית יותר גדולה.

מי שקיבל מאה, כבר לא הסתפק בכך ורוצה מאתיים, מי שקיבל מאתיים, רוצה ארבע מאות. וזאת שאיפה טבעית, אנחנו לעולם לא נצליח לרסן את התיאבון האגואיסטי שלנו. הכול נגמר כאשר "אדם מת וחצי תאוותו בידו". הוא אף פעם לא משיג את מבוקשו, אפילו בסוף החיים.

האנושות חייבת לגלות את האפסיות של ההתפתחות האגואיסטית. קודם כל, עלינו לברר, שההתפתחות הייתה מחויבת, ועכשיו יש לנו הזדמנות לצאת מתוך המישור הגשמי ולהתפתח בכיוון מציאות שונה לחלוטין, למעלה, למימד חדש, לתפיסה שאינה שייכת לעולם הזה.

לשם כך אנחנו חייבים לשנות את המגמה שלנו. במקום ספיגה תמידית שאופיינית לטבע האגואיסטי שלנו, החל מהתאים והאטומים השואפים רק לספוג לתוכם יותר ויותר תועלת, צריכים לעבור למצב הפוך – להרגיש את כל הבריאה כשייכת לי. עליי להרגיש, שכל היתר הם חלק ממני. כך אני ארגיש שכל העולם הוא מערכת אינטגרלית אחת. בזמננו העולם התחיל להתקדם לקראת הצורה הזאת, אבל מצד שני הוא מראה לנו את חוסר יכולתנו לחיות בתוך המערכת האינטגרלית.

אנחנו רואים שאנו לא מצליחים בכלכלה, בחינוך הילדים או בכל תחום אחר בחיים. כי אנחנו בנויים בצורה הפוכה מהמערכת האינטגרלית וכל אחד רק חוטף ומושך לעצמו.

הטבע מעמיד אותנו בפני מציאות חדשה, שהיא הסיבה למשבר הנוכחי בחברה האנושית. אנחנו נשארנו בטבע המקורי האגואיסטי שלנו ולפנינו מתחילה להתגלות מערכת אינטגרלית כללית שבה כל אחד קשור לכולם.

המערכת הזאת אינה יכולה לעבוד בתנאים שבהם כל אחד תופס רק לעצמו. להיפך, כדי שהמערכת הזאת תוכל להתקיים ואנחנו נתקיים בתוכה, אנחנו חייבים להרגיש את כולה כחלק מעצמנו.

לכן, נכון להיום, אנחנו זקוקים באמת לחכמת הקבלה שתגלה לנו את המערכת העליונה, את כוח ההשפעה, תסביר לנו את הטבע שלו וכיצד עובדים עימו. אם נרצה זאת או לא, אבל רכבת ההתפתחות דוהרת קדימה, מביאה אותנו לתחנה חדשה. אנחנו מוצאים את עצמנו במצב חדש לחלוטין, ולפתע מגלים שכל השיטות הקודמות כבר לא עובדות.

כל החוקים הקפיטליסטים, שלפיהם כל אחד משך לעצמו וכולם היו מרוצים, כבר לא פועלים יותר. אנחנו חשבנו שנוכל להמשיך כך לנצח, אבל זה לא יצליח יותר, כי בעולם שלנו מתחיל לפעול כוח ההשפעה. ואם אנחנו נצטייד בו, אם לא נוכל להבין, להרגיש, לעכל אותו ולהתחיל לעבוד עם הכוח השני, אז כל רגע אנחנו נתחיל לאבד שליטה יותר ויותר על מה שקורה ונספוג יותר ויותר כישלונות.

לכן, אנחנו חייבים ללמוד את חכמת הקבלה שמסבירה לנו את כל המציאות, שעכשיו מתגלה ועתידה להתגלות בכל האופנים עד סוף הדורות, כפי שכותב בעל הסולם.

קיימת חכמת הקבלה, השיטה שבעזרתה אנחנו יכולים להתקדם על סמך הניסיון המעשי וההרגשה שלנו. כפי שכתוב, "אין לדיין אלא מה שעיניו רואות" ו"מה שלא נשיג לא נדעהו בשם ומילה".

יש בידינו כלים אמיתיים להשגת המציאות. מעולם לא הייתה לנו הזדמנות לראות את הפרספקטיבה שלנו בעתיד בצורה כל כך ברורה. נכון להיום, החיים שלנו מסודרים כך, שאף אחד לא יכול לדעת מה מוליד הרגע הבא. וחכמת הקבלה מאפשרת לנו לא רק לדעת זאת, אלא גם לשלוט בגורלנו. המציאות של היום מחייבת אותנו לזה.

מתוך שיעור על פי המאמר "תורת הקבלה ומהותה", 12.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
לאן מובילה אותנו תוכנית הבריאה
תקופת המעבר של האנושות
עדיין לא המציאו סיור בגיהינום…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest