דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזכות לבחור, חלק ג'

הזכות לבחור, חלק ג'

פעם, המלך היה מולך ושולט במדינה והמילה שלו הייתה חוק שחִייב את כולם, ללא יוצא מהכלל. וכך זה נמשך עד המאה ה- 20, מאחר והאנושות התקדמה בצורה עיוורת, בזה שהלכה אחרי מנהיג שעמד מעל כולם ונתן פקודות: ימינה, שמאלה, קדימה, אחורה. לאדם לא היה חופש בחירה, פשוט הריצו אותו קדימה על ידי מכות.

אבל הגיע הזמן, שבו נדרשת מאיתנו הסכמה עם תוכנית הטבע. אנחנו חייבים להבין אותה ומתוך הבחירה החופשית שלנו ללכת יחד איתה. בדגם החדש הזה של החברה כל אחד הוא מלך לעצמו.

שאלה: אבל לכולם יש אגו משלהם, וכל אחד מושך לכיוון שלו. ברור, שאי אפשר להגיע לתוצאה טובה אם כל אחד מרגיש את עצמו מלך. איך אפשר להשיג איזו יציבות בכזה מבנה לא יציב לחלוטין, שבו כל אחד רודף רק אחר האינטרס הצר שלו, בכך שמזלזל באחרים? כאשר אנחנו לא יכולים להגיע להסכמה עם השכנים בבית, זה עדיין בגדר הסביר. אבל כאשר חוסר הסדר הזה מקיף ומכסה את המדינה כולה ואת כל העולם, אז מה מחכה לנו הלאה?

תשובתי: הלאה מחכה לנו שואה, אם אנחנו לא ניתן לכולם חינוך חדש, נלמד את כולם את השיטה האינטגרלית, כדי שהאדם יבין באיזה עולם הוא נמצא היום. כי הוא לא יודע את זה.

פוליטיקאים הולכים לבחירות, בזה שמתכוונים לשלוט בחברה ולנהל אותה, אבל יחד עם זה הם לגמרי לא מבינים, לא את החברה המודרנית, לא את העולם המודרני שבו היא קיימת. אף אדם לא מבין את זה, ולא משנה לאיזו מפלגה הוא משתייך, מקצה אחד ועד הקצה השני. איש מהם אינו יודע באיזה עולם אנחנו חיים.

שאלה: איך בכלל אפשר לנהל חברה, שבה כל אחד מרגיש את עצמו מלך?

תשובתי: זה אפשרי בהחלט, אם כל אחד מהגובה של מצבו ירגיש אחריות עבור כולם, כמו אבא עבור הילדים. מלך, זה לא רשע שמתבטל מהבוקר ועד הערב ונהנה על חשבון נתיניו. להיות מלך זו עבודה קשה.

פעם קראתי על סדר היום של מלכת אנגליה, אין לה אף רגע פנוי: פגישות, ישיבות, ביקורים בגני ילדים, נסיעות למחוזות אחרים. היא לא שייכת לעצמה, אלא מבצעת את המטלות שלה. וזה תמיד היה כך, לא צריך לחשוב שהמלכים רק השתעשעו בנשפים, כפי שכותבים ברוֹמָנִים.

שאלה: אם עָם ישראל צריך לשמש דוגמה עבור העולם כולו, זה אומר, שלמנהיג יש משימה מאוד אחראית?

תשובתי: ללא ספק. אדם שעומד בראש החברה הישראלית, צריך להבין את תוכנית הבריאה, את התוכנית של הטבע, ולהביא את עָם ישראל להתאמה מדויקת למקום שלו בתוכנית הזאת.

כך זה היה בזמנים של בית המקדש הראשון ועד חורבן בית המקדש השני. באותו הזמן לעָם ישראל היו מנהיגים שהשיגו את תוכנית הבריאה, את הכוח שפועל בתוך הטבע. הם הרגישו את הכוח העליון הזה, הבינו ועבדו יחד איתו.

כאשר אדם כזה מסתכל על העולם הזה, אז הוא צריך לראות בו כוחות שמניעים אותו. הוא צריך לראות את התוכנית הכללית, שבהתאם אליה פועלים הכוחות האלה, בפרספקטיבה להרבה שנים קדימה עד גמר התיקון. זוהי חובתו של המנהיג, ולכן בראשות עָם ישראל עמדו מקובלים, אנשים בעלי השגה רוחנית.

שאלה: האם דרושות איזה שהן תכונות כדי להיות כזה מנהיג?

תשובתי: ודאי. דרושה תכונה פשוטה מאוד: "ואהבת לרעך כמוך". זה הכול.

שאלה: מה זה אומר, אהבת הזולת?

תשובתי: זה אומר, שהמנהיג צריך לאהוב את האחרים, לפחות, לא פחות מאשר את עצמו. הוא חייב להיות בעל תכונה של השפעה חלוטה.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 468, 09.12.2014

ידיעות קודמות בנושא:
הזכות לבחור, חלק ב'
הזכות לבחור, חלק א'
מלך ישראל, דוגמה לעם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest