דף הבית / משבר עולמי / הזיות מסמים או השגת המציאות החדשה?

הזיות מסמים או השגת המציאות החדשה?

הערה: לא מזמן יצא סרט, בו הגיבורה הראשית, שצורכת סמים, מרגישה כביכול את כל הבריאה, מתמוססת בה…

תשובתי: אני אפילו לא רוצה לדבר על זה, כי זה עולם לא מציאותי לחלוטין, שנוצר בתודעה החשוכה והמעורפלת של האדם, תחת השפעה של חומרים כימיים. כך אפשר להכניס אותנו לכל מיני אשליות, פנטזיות. בשביל מה לדבר על כאלה מצבים אם הם מלאכותיים? איזו בעיה אנחנו פותרים בזה? מה אנחנו משיגים מכך? הרי זו אשלייה מוחלטת שעל ידי צריכת סמים, אנחנו חודרים לאיזו מציאות אחרת.

התעמולה של הסמים, דרך סרטים או ספרים, היא מאוד מועילה למפיצים שלהם. לכן יוצרים כאלה סרטים ומחוקקים חוקים שנותנים תוקף משפטי לסמים. אנחנו צריכים לעשות מהחיים הריאליים שלנו כך, שדרכם נשיג את האמת. כי לטבע יש מטרה משלו ודרך משלו להשגתה. אבל האם אנחנו עוברים את הדרך הזאת באופן מודע או תחת השפעה של מכות, האם אנחנו רואים את המטרה הזאת או שאנחנו נכנסים למצבים ללא מוצא, בזה שמקבלים מכות ושוב יוצאים לדרך הראשית כדי להגיע למטרה? בשאלה זו מסתכמת כל הבעיה של ההתפתחות שלנו.

שאלה: כלומר, את האדם לא מדאיג דבר חוץ מתענוגים וייסורים? הוא לא יכול לחשוב יותר על שום דבר?

תשובתי: בוודאי. אנחנו בהמות מוחלטות כי האגו מנהל אותנו. הטבע שלנו זה רצון ליהנות, ואם נדמה לנו שנגזרו עלינו דחפים טובים, אז אנחנו טועים מאוד, מפני שהדחפים הללו גם כן נמצאים במסגרות של הרצון לקבל וליהנות.

שאלה: מה לעשות כדי לצאת מזה?

תשובתי: צריך פשוט ללמוד לנהל את זה בצורה נכונה, ואז כל הבעיות ייעלמו. אנחנו נסתכל בצורה הגיונית על העולם, על עצמנו, על החיים. נבין את הטבע שלנו ואיך בעזרתו, כששולטים בצורה נכונה על האגו, אפשר להביא את עצמנו להרגשה של מצב נצחי, שלם ובלתי מוגבל. לקבל מידע כה רב על רגשות, הרמוניה, שאף נרקומן לא חלם עליהן. כל זה אפשרי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "שיחות עם מיכאל לייטמן", 8.10.2014 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest