דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הזדמנות לעליה רוחנית

הזדמנות לעליה רוחנית

שאלה: על פי הניסיון שלנו, ישנם מקרים שבהם, בעודנו יושבים במעגל האינטגרלי, מישהו מהמשתתפים מתחיל להרגיש עצבנות, אגרסיה, שנאה. מה לעשות אם מורגשת עצבנות ממה שאומרים האחרים, האם להסתיר, לשתוק או להוציא את זה החוצה למעגל?

תשובה: לא צריך להוציא את זה החוצה, אלא כדאי פשוט לספר על מה שאתה מרגיש, והאנשים במעגל צריכים לברר מדוע זה קורה. הרי עכשיו החדירו לתוכך זרם חדש של אגו, ואתה פתאום התחלת להסתכל על האדם לא בצורה אובייקטיבית, אלא מתוך הרצון האגואיסטי החדש שלך: הוא לא מוצא חן בעיניך, מעצבן אותך, לא חשוב במה. זאת אומרת, שצריך לברר איך עכשיו להעלות את עצמך בעזרת האגו הנכון הזה לדרגה הבאה.

כרגע אתה ממש לא שולט בעצמך, אתה לא יכול להיזכר שזה נעשה בכוונה. לכן אתה צריך לפנות לחברי הסדנה לעזרה, אבל רק אם זה לא בא בסתירה לזרם הכללי, כדי שלא תתחיל להסיט את האחרים מהנושא העיקרי, בכך שאתה מתאר איך כולם נמאסו עליך.

שאלה: מהו מנגנון הבירור של המצב הזה? כיצד זה מתרחש?

תשובה: לאחר שהאדם חלק איתנו את הרגשות שלו, אנחנו צריכים להביא אותו להכרה, להעלות אותו לדרגה שלנו.

הרי אין שום דבר מקרי. הוא קיבל מנת אגו כדי לעזור גם לנו. הוא נמצא יחד איתנו באותה הרשת, הוא קשור בנו. לא יכול להיות שפתאום זינק בו האגו והוא צריך לבלוע אותו. כיוון שאנחנו נמצאים איתו באותה המערכת, הרי שהוא צריך באיזשהו אופן להעביר אותו אלינו, הרי בעזרת האגו הזה אנחנו כולנו יכולים לעלות. אנחנו צריכים להסתכל על התהליך הזה כניהול שלנו מלמעלה.

שאלה: איך זה מתרחש טכנית? האם אנחנו מתחילים לדון במעגל על מה שקרה?

תשובה: שיגיד: "חבר'ה, אני נקרע! הכול רותח בי!". וכולם צריכים להגיב. אנחנו מתחילים לדון בשביל מה, למה, למען מה זה נעשה. אנחנו מתייחסים לזה כאל סיבה אובייקטיבית לכולנו, כיוון שאנחנו באותה הרשת, וזה נוגע לכל אחד. ברגע שאנחנו מתיישבים סביב שולחן אחד ו"מתאספים" ביחד, זהו, אין שום דבר אישי.

המצב הזה ניתן לנו כדי שנעלה בעבודה המשותפת מעל לאגו של החבר שלנו. על ידי שיחה, עבודה על המצב, הסכמה שאין בטבע שום דבר רע, שכל זה הוא בשביל ההתפתחות שלנו, שעל ידי המצבים של החבר הטבע הציג לנו את אחת מהדוגמאות האבולוציוניות שלו, אנחנו הופכים את ההתפרצות האגואיסטית השלילית של החבר לחיובית, ועולים בזכותו.

כנראה שבמקרה הזה לא צריך לקחת שום נושא אחר לסדנה, אנחנו פונים לדיון במצב הזה באופן הכרתי. וזה יהיה עבורנו הפתרון הטוב ביותר, אנחנו כולנו יכולים לעלות. הרי ברור לנו, שהעניין הוא לא בחבר שיושב וממש רותח, אלא כל זה הגיע אלינו מהניהול העליון, כדי לתת לנו הזדמנות לעלות.

מתוך התוכנית "מבעד לזמן", 21.09.2013

ידיעות קודמות בנושא:

להבין את טבע האדם
פתרון של סכסוך משפחתי מגוֹבה של דרגה רוחנית
בירור במעגל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest