דף הבית / אקטואליה / הוצאות על ביטחון

הוצאות על ביטחון

הערה: האנושות אינה מצליחה להתעשת, ההוצאות על ביטחון גדלות כל שנה.

תשובתי: בוודאי. "הצעצועים" האלה הופכים ליותר ויותר יקרים.

שאלה: אתה סבור שהסיבה לכך היא עליית מחירים או שקונים ומתחמשים יותר?

תשובתי: אני חושב שזה עשוי להופיע לפני הדרגה הבאה של המלחמה שתנוהל בעזרת רובוטים: מטוסים ללא טייס, ספינות וצוללות. אין בה בצורך בחיילים. דרושים מפעילים, שישבו מאחורי מחשבים וכל השאר ינוהל דרך "הצעצועים" הללו.

שאלה: לקראת מה מובילה אותנו הוצאתו של האדם מכל ה"משחקים" הצבאיים, וצמיחה בלתי פוסקת של ההתחמשות?

תשובתי: האנושות תעבוד על כך. אני מקווה, במיוחד כאשר היום בארה"ב מסתמנים שינויים, שאנחנו נלך בדרכי שלום ולא בדרכי מלחמה. מפני שבזמן כהונתו של הנשיא אובמה החלו לדבר על מלחמת עולם שלישית כעל משהו נורמלי, כעל דבר מובן מאליו. כביכול אל תדאגו, הכול יהיה בזמנו. אני סבור, שלאנושות יש הזדמנות להתגבר על כל זה, ובינתיים "הילדים" צריכים לשחק בכאלה "צעצועים". מבוגרים, כמו ילדים, מתיישבים מאחורי המחשב ומתחילים לנהל את התהליך. הכול מכוון כדי להוציא מכלל שימוש מחשבים של אחרים, להרוס את המערכות שלהם. לכן, הצעצועים הם רציניים מאוד ויקרים מאוד. זוהי מלחמה אין סופית, שיכולה להתנהל במיליוני חזיתות, מפני שהיא כוללת הכול, החל ממחשבים ועד לאמצעים של זיהוי ושיבוש מערכות.

שאלה: איך נגיע לשלב האחרון ונפסיק לעסוק בזה?

תשובתי: כאשר ניווכח, שכל זה חסר ערך לחלוטין, שאנחנו פשוט משחקים. נניח, שהיום נתחיל במלחמה, לא בשמים אלא במחשבים. אנחנו הרי מבינים, שלהילחם בשמים זה כבר חסר ערך, אתה רק לוחץ על enter וזהו, אנחנו כבר לא קיימים. לכן עדיף לשחק בצורה כזאת. דווקא לאחר ניהול כזה של מלחמה, שעליו מבוזבז הון עתק, ובסופו של דבר אתה רואה שאתה לא יכול להילחם, מפני שאינך לוחץ על השמדה של מישהו זר, אלא על השמדה של עצמך, כי זה שווה ערך לכך שאתה משמיד את עצמך, הכול יסתיים בהדרגה. העניין ייעלם.

אני "מבקיע גול לתוך השער שלי", כבר אין כזאת התלהטות של משחק, התלהבות, אין מעל מה לעלות. עלינו לצאת לדרגת ההתפתחות הבאה. במיוחד, אם לוקחים בחשבון נסיבות שבהן לא נצטרך לעבוד, מפני שנוכל לספק לכל אדם בעולם הכול ובחינם. כלומר עלינו לעסוק במשהו אחר, בָּפְרָט, ביחסים בינינו. הכול ביחד יביא להתפכחותה של האנושות, והיא תראה שההשתוקקות שלה מכוונת לדרגת הקיום הבאה, כי למעשה, כל התענוג, כל המילוי נמצא שם. לכן, אני אופטימי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 19.12.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest