דף הבית / משבר עולמי / הולך להיות פה קור לא נורמלי

הולך להיות פה קור לא נורמלי

ידיעה: "המכון המטאורולוגי במוסקבה קלט סטייה חריגה שמחזקת את התיאוריה על ההתחממות הגלובלית. אך ישנן גם דעות אחרות: קבוצת מדענים מהאקדמיה הרוסית למדעים חוזים שבקרוב תהיה התקררות בכל החלק הצפוני של כדור הארץ. על פי החישובים שלהם, צפויה "סטייה גדולה במליחות" שתוריד את הטמפרטורה הממוצעת ותגרום בשנים הקרובות לחורפים מקפיאים במיוחד.

הגרפים מראים שכעת צפויה על פני כדור הארץ התחממות שתוביל להמסה המונית של קרחונים והגדלת הנהרות בסיביר. לבסוף, בחלק הצפוני של האוקיינוס הארקטי ייווצר מאגר גדול של מים מתוקים ועוד מעט הוא יתחיל להישפך דרך המצרים הקנדיים והאירים לתוך צפון האוקיינוס האטלנטי. הרי לשם נשפך זרם הגולף, שהוא ה"מחמם" העיקרי של אירופה. מים מתוקים וקרים יכסו כמו שמיכה את מימיו החמים והמלוחים ולא ייתנו לחום לצאת החוצה. משמע שבאירופה ובכל החלק הצפוני של כדור הארץ תהיה התקררות. נראה שכדור הארץ מפעיל מעין בקרה על האקלים. אין ספק שההתחממות מפעילה את מנגנון המים הארקטי, שמוביל להתקררות. ולאחר מכן הוא שוב מחמם. ובהחלט ייתכן שזה יקרה בחיינו".

התייחסותי: ודאי שתמיד היו על פני כדור הארץ תקופות כאלה של התקררות והתחממות, ובכל זאת אנחנו יכולים לרכך אותן על ידי השגת האיזון בחברה, באנושות, מפני שדווקא בדרגה הזאת, בדרגת ה"אדם", פועלים הכוחות הכי נסתרים והכי עצומים של הטבע, שפועלים על השכבות הנמוכות יותר: החי, הצומח והדומם.

ידיעות קודמות בנושא:
הפסגה האקולוגית בדרבן יכולה להיות האחרונה
שינוי האקלים גרם למשבר העולמי במאה ה-17
הקרח של ארקטיקה יימס בעוד 10 שנים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest