דף הבית / אקטואליה / ישראל היום / הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי

הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי

ידיעה: "המחאה החברתית חוזרת לסדר היום: חברי ועדת טרכטנברג התכנסו הבוקר (יום ג') במכון ון ליר בירושלים ובפעם הראשונה נפגשו עם נציגים שונים מהציבור כדי לשמוע הצעות ורעיונות לשיפור המצב הכלכלי-חברתי.

את הדיון פתח פרופסור מנואל טרכטנברג שאמר: "היום באנו להקשיב לציבור ואם נשכיל לעשות נכון כל האנשים בחדר הזה ירוויחו. אולי נשמע דברים שמעולם לא חשבנו עליהם קודם. אנחנו מאמינים כי ההצעות מן הציבור הן חיוניות לגיבוש המלצות הוועדה".

הוא הוסיף: "אני נרגש מכך שדור צעיר קם על רגליו והשמיע את קולו, אני נרגש מהמפגש הזה. זה ניסוי בזמן אמת וכן אני מבקש מכולם אורח רוח, זוהי לא תוכנית ריאליטי זוהי המציאות הישראלית, המציאות הישראלית במיטבה".

בדיון השתתף גם איש העסקים בדימוס ומנכ"ל תנועת "הכל חינוך", דב לאוטמן. "אם יש דרך אחת לתת תשובה לפערים בחברה הישראלית זה לתת יותר תקצוב לחינוך", הדגיש.

במקביל לדיון של חברי ועדת טרכטנברג, התכנס "הצוות האלטרנטיבי", ועדת ספיבק, לדיון בהשתתפות צוותי מומחים חברתיים. בדיון אמר אחד מראשי הוועדה, פרופסור יוסי יונה, כי לוועדת טרכטנברג אין מנדט".

תגובתי: כל עוד הוועדה שומעת ורושמת את התלונות ואת הבעיות, את ההצעות ואת הפתרונות – הכול בסדר גמור…

אבל איך היא חושבת לפעול הלאה? הרי אם לא נביא את החברה להכרת הצורך בערבות הדדית, לא נגיע לשום פיתרון של צדק חברתי!

דב לאוטמן צודק, צריך להתחיל ממערכת החינוך, והיא צריכה לשים את הדגש באמת על חינוך ולא רק על השכלה. וחינוך לא שייך רק לילדים, אלא גם למבוגרים.

יש לערוך לכולם קורסים חינוכיים (ברוח הערבות ההדדית): במקומות העבודה, בכלי התקשורת – וכך, לקראת סיום איסוף ההצעות, יהיה ניתן להגיע לפיתרון צודק, לצדק חברתי משותף שמקובל על כולם. אחרת, התוצאה מעבודתה של הוועדה תהיה רק התמרמרות ומחאות חריפות הרבה יותר!
ידיעות קודמות בנושא:
העם צריך ערבות הדדית!
לדאוג זה לזה
העולם החדש זקוק לכלכלה חדשה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest