דף הבית / המשבר ופתרונו / ההשפעה של דאע"ש

ההשפעה של דאע"ש

מאמר דעה של פרופ' אייל זיסר מתוך העיתון "ישראל היום": "אין ספק כי רוחו הרעה של הארגון (דאע"ש), מגבה ואולי אף זו המחוללת את גל הטרור הפוקד אותנו בימים האחרונים. קשה ואף בלתי אפשרי לחסום את התפשטותה של מגיפת הטירוף הקיצוני שהיכתה במזרח התיכון. רשת האינטרנט היא הנושאת את חיידקי הטירוף המקננים בחברות ובמדינות נעדרות מנגנון חיסוני. ואכן, מסביבנו מתחוללת מהומת א-לוהים.

מצרים חווה בימים אלו גלי פיגועים שכמותה לא ידעה מעודה, וגלי טרור מכים גם בטורקיה ובתוניס, מפילים עשרות חללים בכל פיגוע. והכל בשם האיסלאם. זו נאיביות לחשוב שרוח רעה זו לא תגיע גם אלינו ותכה שורשים בקרב צעירים חסרי מנוח בשטחים ואולי אפילו בתוככי הציבור הערבי בישראל. והרי צעירים כמותם בכל רחבי העולם הערבי והמוסלמי נוהרים כיום בהמוניהם להצטרף לשורות הארגונים הג'יהאדיסטיים בסוריה ובעיראק.

עובדה היא כי לא הרשות וגם לא חמאס הם העומדים מאחורי פרוץ גל האלימות ונראה כי יש להם השפעה מועטה מאוד על הרחוב שבשמו הם מדברים. זאת, הגם שהם מנסים גם מנסים בכל כוחם לרקוד על הדם, בעיקר דמם של הצעירים המוסתים שנורו כשניסו לדקור יהודים, וכמובן, להפיק כל רווח פוליטי אפשרי ממנו. וכך בהיעדרה של דרך, ונוכח שקיעת הלאומיות החילונית, וגם בהיעדרה של מנהיגות ראויה, רוח הקיצוניות נושבת באין מפריע והיא הנותנת את הטון. במציאות שכזו קשה לבלום את הקיצוניות ולמנוע ממנה להתנחל בלבבות".

אני חושב שלהתנגד לסוג כזה של קיצוניות, אפשר רק ברמה האידיאולוגית העומדת מנגד, איחוד. האידיאולוגיה של האיסלאם, הסופיזם, ניצבת בצורתה האגואיסטית, ההפוכה והמוגבלת מאוד. לכן רק גילוי חכמת הקבלה, יוכל להראות לבני אדם את הדרך בהתאם להתפתחות הטבע, ותוביל אותם לאושר הנצחיות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest