דף הבית / המשבר ופתרונו / ההכחדה של חסרי ההשׂכלה

ההכחדה של חסרי ההשׂכלה

מתוך ידיעה באתר חדשות: "האמריקאים הלבנים בגיל העמידה, מתים בקצב מהיר ובלתי רגיל, במשך 15 השנים האחרונות. דוגמה דומה הייתה ברוסיה לאחר הפרסטרויקה (1991). הדמיון של המגמות בארה"ב וברוסיה, הוא בסיבות.

שיעור התמותה של האמריקאים הלבנים בגילאים 54-45 עם רמת השכלה ממוצעת, גדלה ב-22% משנת 1999 ועד שנת 2013, בעוד ששיעור התמותה בקרב קבוצות דמוגרפיות אחרות, המשיך לרדת. הסיבה לכך היא גל של התאבדויות ומחלות, הקשורות לצריכת יתר של אלכוהול וסמים. ברוסיה, השיכרות מובילה לעלייה במספר ההתאבדויות ומחלות לב וכלי דם. הגברים בארה"ב נתונים ללחץ פיננסי עצום, חווים חוסר ביטחון וחוסר ודאות בקשר לעתיד, הם נתקלים עם אותן הבעיות כמו גם הגברים הרוסיים, לאחר התפרקותה של ברית המועצותההכנסות הממוצעות של האמריקאים הלבנים החלו לרדת מסוף 1990, דבר שהיכה יותר מהכול באנשים עם רמת ההשכלה הממוצעת. חלק זה של האוכלוסייה ניזוק יותר מכולם מהמשבר של שנת 2008, מפני שרמת השכלתם לא אפשרה להם למצוא עבודה בשכר גבוה, או אפילו למצוא עבודה בכלל. נצפו ברובם: הידרדרות בבריאות הפיזית והפסיכולוגית, עלייה במחלות כרוניות, נכות כללית. באופן כללי, המדדים של המצב הבריאותי בקרב אנשים עם רמת השכלה נמוכה, הם הגרועים ביותר".

הרי ידוע שחכמת הקבלה קוראת להעלאת רמת ההשכלה הכללית, וכך זה היה תמיד אצל היהודים, בכל הזמנים, מפני שאת ההשכלה אי אפשר לקחת או לאבד, העושר הזה הוא תמיד איתך ותמיד בהישג יד, והוא יעזור לך לשרוד בכל עת, בנדודים ובבית. אבל עכשיו לא מדובר על השכלה כללית, אלא על השכלה "אינטגרלית", הבנת הטבע והעולם כמערכת יחידה שכולנו חייבים להיכלל בתוכה, ולא להיות בה כמו "קוץ", כמו אלמנט זר, שממנו היא רוצה להיפטר.

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest