דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ההיסטוריה והתפתחות ה"רשימות"

ההיסטוריה והתפתחות ה"רשימות"

photo_rav_gh70_107.gif

שאלה: תוכל להראות באופן מעשי, איך משתנות הרשימות לפי דוגמאות היסטוריות?

תשובה: השינוי התקופתי של היחס שלנו לחיים מוכתב על ידי "גנים" או "רשימות" (מהמילה רושם) שמתחלפות בנו. זאת משום ששלבי התפתחות האגואיזם נכתבו מראש בתוך כל אחד מאיתנו בזמן שבירת הנשמה הכללית לנשמות רבות.

הרשימות מתגלות בנו בסדר עולה, שורש, א, ב, ג ו- ד. לכן בשלבים הראשוניים של מימוש הרשימות בתוכנו, הן עוררו בנו אגואיזם קטן. בתקופות הראשונות היינו עבדים ואדונים "תמימים". לאחר מכן, ברשימות יותר מתקדמות, נולדנו לתקופה הבאה, ורצינו להיות עובדים יותר חופשיים, משרתים, משועבדים פיאודליים, צמיתים. נשים נישאו מבלי שישאלו אותן, וזה נחשב "נכון", והן אהבו את בעליהן, כי האגואיזם הקטן שלהן לא הפריע להן. כך היה נהוג. בהמשך, כשהתגלו בנו רשימות מתקדמות, רצינו להיות רק עובדים שכירים "חופשיים", מעסיקים אבל לא אדונים, נלחמנו למען חופש, שוויון (וגם שוויון לנשים) וכדומה.

הרשימות מעוררות בנו רצונות, הרצונות מעוררים את השכל, שמחשב כיצד להשיג את הנרצה. כיום אנחנו יכולים לראות עמים, שבהם מתגלות בתקופה אחת רשימות שונות. לכן אנחנו לא חיים באזור תרבותי אחד, אלא בתרבויות שונות. הגלובליזציה מביאה למימוש מהיר של הרשימות בכל אחד ובכולם.

סימנים נוספים למימוש רשימות שונות על ידי עמים ותרבויות:

  • נשים שנישאות – או מתוך רצון, מתוך אהבה, או מתוך כפיה, "גניבת כלה" המקובלת אצל עמים מסוימים, כופר, ומתוך ציווי של אב המשפחה וכדומה.
  • שלטון – או בכפיה, למרות שלאחר מכן הוא מתקבל באהבה, כמו ברוסיה עד ימינו, או בבחירות, או שלטון המועבר בירושה.
  • מקום מגורים – או היצמדות למקום אחד, רישום ומערכת דרכונים, או מעבר חופשי.

פוסטים קודמים בנושא:
מה זה רשימו?
רשימות וההיסטוריה האנושית
היסטוריה – גילוי הרשימות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest