דף הבית / אקטואליה / ההחלטה היא של אנגליה

ההחלטה היא של אנגליה

הערה: 23 ביוני, הוא יום משמעותי, נערך משאל עם באנגליה בנושא עזיבתה את האיחוד האירופי. ראש ממשלת בריטניה ג'יימס קמרון הופיע בפני הקהילה היהודית עם בקשה להצביע בעד המשך הישארותה של המדינה באיחוד האירופי מפני שלדבריו "אנחנו עוזרים לכם בכל דרך אפשרית ומעודדים את אירופה לתמוך בישראל".

התייחסותי: למעשה אנגליה היא המדינה האנטישמית ביותר. ולמרות שראש הממשלה אומר את ההיפך הגמור, אבל עם העבר הדיפלומטי האנגלי, זה ללא ספק נראה אחרת.

הערה: כולם מחכים בחרדה ובחשש לתוצאה של משאל העם, מפני שהוא יגרור אחריו השלכות רבות, שתלויות ביציאתה או הישארותה של אנגליה באיחוד האירופי.

תגובתי: אם מדברים על טקטיקה, כלומר על תוכנית לזמן הקרוב, אז היציאה הזאת איננה מועילה לאיחוד האירופי, מפני שמסמכים רבים ושונים חתומים על ידי אנגליה, ובהקשר זה יהיה צורך לבצע חישובים מחודשים. יכול להיות, שההפרה של ההתחייבויות ההדדיות תעלה לשני הצדדים כמה מיליארדי דולרים, כדי להביא הכול לצורה הנכונה. אבל בהדרגה הכול ייכנס למסלול שלו. אומרים, שדחייה הדרגתית, פירוק והתרחקותה של אנגליה מהשוק המשותף יכולה לקחת אפילו עשר שנים.

שאלה: אבל איך זה עבור האיחוד האירופי?

תשובתי: מדינות החברות באיחוד האירופי ירגישו שאפשר לצאת מהשוק המשותף ויתחילו לנטוש אותו. באירופה נוצר מצב פרדוקסלי: הגרמנים העניקו לכולם הלוואות, וכעת כולם נמצאים בתלות מלאה בהם. למרות שמדובר בחוב פיננסי, זה מאפשר לגרמניה לתת פקודות גם מבחינה מדינית. נוצר חילוף ערכי לא שווה של מדיניות תמורת כסף. עם אנגליה החשבון קצת יותר פשוט, הם יכולים להרשות לעצמם לצאת מהאיחוד האירופי.

בעתיד לבוא האיחוד הזה יתפרק בכל מקרה, מפני שלא נעשה באירופה שום דבר לקירוב בין מדינות, בין עמים, והפיכה למשהו משותף. מאחדת אותם כניסה חופשית זה למדינה של זה ומה שמכונה ה"שוק המשותף". העובדה שהם גרים קרוב, איננה מצביעה על שום דבר. להיפך, יכול להיות שזה גרוע יותר לאיחוד.

הערה: באופן עקרוני הם לקחו כיסוד עיקרון דתי, מושג האיחוד

התייחסותי: היום אין להם שום עקרונות דתיים. הדת לא קושרת אותם, היא כבר לא קיימת. רק האסלאם קושר ביניהם, שצומח די בהצלחה בכל המדינות האירופאיות. עבור האסלאם בכלל לא חשוב אם זו צרפת, גרמניה, איטליה או ספרד. עבורם חשוב שיהיה תואר החליפות. באופן עקרוני, האסטרטגיה היא פשוטה מאוד. אם אנגליה רוצה להיות באיחוד אז שתישאר, ואם לא, בכל מקרה מתישהו צריך יהיה לצאת מהאיחוד. יכול להיות, שעבורה היציאה כעת איננה כדאית באופן זמני, אבל בהמשך היא תשתמש בזה. היא לא תצטרך לקבל שום הגבלות, שום חוקים אירופאים, היא תוכל לפקד על עצמה. לפי הפסיכולוגיה שלה זו מדינה שנמצאת על אי וניצבת בצד, במרחק מה מכולם. מנקודת מבטה של ההיסטוריה, אנגליה הייתה תמיד נגד אירופה, ולכן היא לא צריכה להביט לאחור על האיחוד האירופי. עבורה היה טוב יותר להפוך עצמאית ולא תלויה בו, אבל למדינאים חשבונות משלהם.

שאלה: האם כתוצאה מכל המהלכים הללו, עלינו להגיע בכל מקרה לאחד שלם?

תשובתי: אחד שלם יכול להתקבל רק דרך ישראל וזו הבעיה. לכן בסופו של דבר הפשיזם יאחד את אירופה, והם ביחד יפנו נגדנו. ההיגיון של הטבע, של הכוחות הטמונים בטבע, יביאו אותנו לכך, אם לא נקדים זאת על ידי המאמצים שלנו להביא את הכוח העליון והטוב לעולם שלנו.

מתוך תוכנית טלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 23.6.2016

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest