דף הבית / חינוך, ילדים / ההומוספיאנס צריך להפוך להיות אדם חכם

ההומוספיאנס צריך להפוך להיות אדם חכם

כל עוד אנחנו התפתחנו ולא התערבנו בטבע עם החברה האינטגרלית שלנו, שהתגלתה היום כאנושות אינטגרלית מקושרת הדדית בצורה חזקה, אנחנו לא היינו לגמרי מנוגדים לו. רק חלקית, כחלקים נפרדים ולא מקושרים. זה היה ברמה אחרת לגמרי, כלומר, הטבע הוא כולו אינטגרלי, ואילו אנחנו פעלנו בחלקים הקטנים שלנו.

את כל שאר החלקים: הדומם, הצומח והחי, שבהם הכול מתרחש באופן אוטומטי, אינסטינקטיבי, הטבע מנהל מבלי לשאול שום דבר, ואילו אותנו, לא.

כאן אנחנו כבר נכנסים לרמת יחסים חדשה עם הטבע: מדוע הטבע נתן לאדם בחירה חופשית והוא יכול לעשות ככל העולה על רוחו? כי הרי, אם משהו הכרחי להתפתחות, אז הטבע ממית זן כלשהו והוא נעלם מעל פני האדמה. בימינו כל שנה נעלמים עשרות אלפי זנים. נכחדו הדינוזאורים, הקרו-מניונים וכולי, אז מדוע לא יכולים גם להיכחד ההומוספיאנס של היום?

אבל לא, לטבע קיימת תוכנית מיוחדת, מטרה מיוחדת ביחס לֵמה שמכונים הומוספיאנס: כדי שהם באמת יהפכו להיות בני אדם חכמים, לכך הטבע רוצה להביא אותם. לשם כך הוא יוצר, מצד אחד, בעיות גדולות, אבל מראה ממה הן נובעות ובאיזה אופן הן צריכות להיפתר על ידי בני האדם. לכן אנחנו נמצאים בשלב טוב מאוד.

ודאי, שזה יכול לעלות לנו בהרבה דם כי ההכרה של כל התהליך הזה היא עדיין רחוקה, מפני שאלה שמנהלים את העולם שלנו, מנוגדים לחלוטין לקריאות של הטבע. למרבה הצער, הם רוצים לכופף הכול תחתיהם ולכן זה יכול לעלות לכל האנושות בעוד ייסורים רבים. אך באופן כללי, הכול כבר פונה לכיוון הזה, במיוחד החל מהמשבר הנוכחי.

לפני המשבר רק אנשים בודדים הקשיבו לזה, וגם הם פחדו לדבר על זה, הסכימו איפה שהוא ביניהם.

בעבר, אם הופעתי באיזה שהם כנסים בינלאומיים, אז הייתי מצטייר שם כעורב לבן. כולם כביכול הסכימו איתי מתוך נימוס, מחאו כפיים, אבל זה לא נגע להם. היום אנשים מרגישים, שבזה תלויים החיים שלהם, הקיום של כל האנושות. אנחנו אפילו לא מתארים לעצמנו, אילו אסונות טבע יכולים להיות, הרבה יותר מפחידים ממלחמה גרעינית! ולכן אין כאן לאן לברוח.

מתוך תוכנית מס' 2 "בניה של סביבה חברתית", 25.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
למנוע תגובה שלילית של הטבע
תן לאדם להיכנס ל"גינה" של הטבע…
הטבע לא ייתן לנו להשמיד את עצמנו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest