דף הבית / קבלה ומדע / ההבדל בין חכמת הקבלה לפסיכולוגיה

ההבדל בין חכמת הקבלה לפסיכולוגיה

שאלה: לאנשים קשה מאוד לתפוס את ההבדל בין חכמת הקבלה לפסיכולוגיה, לפילוסופיה. האם אתה יכול להסביר מה ההבדל?

תשובתי: חכמת הקבלה מדברת על המבנה של מערכת הבריאה שמבוסס על ניגודיות וקשר בין שני כוחות: תכונת השפעה ותכונת קבלה, כוח חיובי וכוח שלילי, והחומר שקיים ביניהם ומנוהל על ידי שני הכוחות. השיטה הזאת מסבירה את ארבע הבחינות של התפשטות ה"אור הישר" (תכונת ההשפעה) על תכונת הקבלה. כיצד שתי התכונות משתפות פעולה ביניהן באופן הדדי, בכך שמולידות אפשרויות שונות של שילוב כל הכוחות, של האלמנטים. חכמת הקבלה נובעת מהתחלה אמיתית, אלמנטרית פשוטה, ומסבירה כיצד הכול מתפשט ומתפתח עד לעולם שלנו.

לפסיכולוגיה ולפילוסופיה אין כל קשר לתהליך הזה. חכמת הקבלה, איננה מדע ספקולטיבי, יש בה הגיון גדול מאוד. אפילו אם אדם שעוסק בה אינו מרגיש את הכוחות האלה או לא מגלה את העולם העליון, הידע בכל זאת מעניין מאוד. לכן, רבים מגיעים ופשוט לומדים את חכמת הקבלה כמדע תאורטי למרות שאינם מבינים על מה מדובר. וישנם אנשים שרוצים להתפתח וללמוד לעומק את החכמה בצורתה המעשית. הכול תלוי, במטרות של האדם.

אנחנו מלמדים גם את אלה וגם את אלה. לא חשוב לאיזו מטרה האדם לומד את חכמת הקבלה, אנחנו מלמדים אותו הכול. הקורס הראשון, "מבנה של העולם העליון", כולל לימוד של מערכת הבריאה. הקורס השני, "השגה מעשית של העולם העליון", זו עבודת האדם בקבוצה.

בעיקרון, חכמת הקבלה מיועדת להעלאת האדם מעל האגו שמפריע לנו להתאחד, ואילו הפסיכולוגיה מלמדת את האדם כיצד להסתדר בתוך האגו. פסיכולוגיה ופילוסופיה לא יכולות לצאת מהמסגרת האגו.

מתוך שיעור וירטואלי, 24.09.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest