דף הבית / קבלה לעם / קבלה למתחיל / לימוד חכמת הקבלה / ההבדל בין חכמת הקבלה לפסיכולוגיה

ההבדל בין חכמת הקבלה לפסיכולוגיה

שאלה: המטרות של חכמת הקבלה והפסיכולוגיה שונות. מטרתה של חכמת הקבלה לגלות את הבורא, ומטרתה של פסיכולוגיה, זה להסתדר טוב יותר בעולם שלנו. אבל האמצעים די זהים, גם שם וגם שם הלימוד הוא קבוצתי, דרך השפעת הסביבה וכולי. מה המיוחד בחכמת הקבלה, שלא נמצא בפסיכולוגיה?

תשובתי: פסיכולוגיה קבוצתית מלמדת את האדם כיצד לקשור את כל בני האדם לקולקטיב אחד. כולם זקוקים למוסדות, בתי ספר, ממשלות ואפילו משפחה. אבל הם עוסקים בקשר בדרגה של פסיכולוגיה רגילה. ראשית, פסיכולוגיה קבלית דורשת שבקבוצה יהיו לא יותר מעשרה אנשים. שנית, רצוי שהקבוצות יהיו מסודרות לפי המינים, או גברים או נשים.

דבר שלישי: האיחוד בין האנשים מושג על ידי האור העליון ולא בקשר פסיכולוגי קבוצתי רגיל. איחוד כזה מתרחש בדרגה אחרת לחלוטין, לא בדרגה פסיכולוגית, אלא בדרגה רוחנית.

ההבדל הוא שבדרגה פסיכולוגית הקשר מתבסס על תועלת מהחיבור עם בני אדם אחרים, מפני שהאדם מרוויח מחיבור כזה רגיעה, ביטחון, תמיכה, בריאות, משפחה טובה יותר, אווירה טובה יותר בעבודה, בכיתה וכולי. ואילו פסיכולוגיה קבלית בנויה בשיטה אחרת, המבוססת על משיכה של האור העליון. אנחנו לא מנסים להתחבר בעצמנו, אלא עלינו להזמין על עצמנו את האור העליון שמחבר אותנו על פני האגו שלנו ביחסים אלטרואיסטיים זה עם זה.

כלומר אני מתחבר איתך, לא במטרה ליצור, למשל, עסק קטן משלנו. אנחנו בונים איחוד משותף מעלינו בעזרת האור העליון, אנרגיה רוחנית מיוחדת שקיימת במרחב הסובב אותנו. אנחנו מזמינים אותו על ידי פעולות מסוימות, כדי שהאנרגיה הזו שנקראת "אור מקיף", שקיימת באופן בלתי נראה סביבנו אבל לא מורגשת על ידינו, תשפיע עלינו ותחבר אותנו מעל לאגו שלנו. אז, האיחוד שלנו הופך להיות אלטרואיסטי, רוחני ובתוכו אנחנו מתחילים להרגיש את העולם העליון ואת הבורא.

שאלה: איזו הרגשה חווה האדם, כאשר הוא מזמין על עצמו את האור העליון?

תשובתי: כמו שנאמר: "אנחנו חיים, מבלי להרגיש תחתינו את הקרקע…". אתה משתכן בתוך החברים שלך, נדבק אליהם. בתוכם קיימת ההצלה האגואיסטית שלך, אבל כאשר זה מתממש, אתה כבר לא אגואיסט. באופן כזה, חכמת הקבלה ופסיכולוגיה נבדלים לא רק במטרה, אלא גם באמצעים להשגתה. אנחנו לא לוקחים שום דבר מהעולם הזה.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.09.2017

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest