דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / ההבדל בין הקבלה לבין שיטות אחרות

ההבדל בין הקבלה לבין שיטות אחרות

photo_rav_gh70_289.jpg

שאלה: במה חכמת הקבלה שונה משיטות אחרות?

תשובה: חוכמת הקבלה היא השיטה שמרחיבה את תפיסת האדם, את הרגשתו את העולם מסביבו. כל זאת ללא אמונות, מדיטציות, קיום טקסים, וללא תלות במוצא או מין. האדם צריך רק להתחיל לחקור את עצמו, איך הוא תופס את העולם, במה יש לו חופש בחירה, מה הסיבות להיסטוריה של היקום והאנושות וכו'.

הגישה של חוכמת הקבלה היא מדעית, ממשית, בלי שום קשר לדת. הקבלה מסבירה את תהליך הרחבת התפיסה, על ידי הפעלת הרצונות "למען הזולת", ולא "למען לעצמי". ברצונות המתוקנים הללו אנחנו יכולים להרגיש את העולם האחר, הנקי מהאגואיזם שלנו. מרגישים אז את מה שנמצא מסביבנו באמת, את העולם העליון!

יחד עם זאת מתגלה הכוח היחיד המנהל את הכול, הבורא. על פי ההגדרה, קבלה היא שיטת גילוי הבורא לנבראיו בעולם הזה, היא לא מדברת על שום דבר מעבר לכך (למשל: כישופים, ריפויים, סימנים להצלחה וכו').

פוסטים קודמים בנושא:
יש אמצעים לתקן את העולם!
קבלה ושיטות אחרות – 2
קבלה ושיטות אחרות

4 comments

  1. שלום,

    רציתי לשאול- לסיכומו של עניין- האם אתה בעצם מתנגד לשמירת כשרות/שבת/המסורת היהודית?

    אם כן- מדוע אתה חובש כיפה?

    תודה ושבת שלום!

  2. לנעה היקרה בוקר אור.נאמר מצווה ללא כונה כגוף ללא נ

  3. נשמה.ויש כיפה כשרות תפילים וחגים שבתות שכולם שורשים רוחנים שהמקובלים בעצמם מיתיחסים לסוג של תרבות או מינהגים ולא יותר.שבת שלום לנו.

  4. מיצוות הן חוקים .כלומר תכונותיהן של הדרגות הרוחניות.השוני המשמעותי של חוכמת הקבלה טמון בכך שהיא מלמדת את האדם כיצד ל י צ ו ר  בתוכו כוונה נכונה בעת ביצוע המצוות.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest