דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / ההבדלים בין השפות מותנים באקלים ובנוף

ההבדלים בין השפות מותנים באקלים ובנוף

מתוך מחקר מדעי שהתפרסם במגזין "Newsweek": "העמים בעולמנו מתפתחים בתנאים שונים, באותו הזמן מתפתחות גם השפות שלהם. מאפייני השפה תלויים בסביבה שבה הם הופיעו, באקלים ובנוף.

עמים שמקור התרבויות שלהם באזורים חמים ומיוערים, מדברים בשפות עם כמות קטנה יותר של עיצורים והברות פשוטות. מפני שהאוויר החם והצמחייה עושים את המסירה של צלילים בתדר גבוה, כגון הצלילים שיוצרים עיצורים, מהימנה פחות. הברות בתדרים נמוכים יותר ותנועות פשוטות, נוטות פחות לעיוות במעבר בין הצמחייה העבה. גם אצל עמים שהתפתחו בהרים, ההברות פשוטות יותר והתנועות רבות יותר.

גורמים אקולוגיים (כמות המשקעים השנתית הממוצעת, הטמפרטורה השנתית הממוצעת, יערות מול אזור הררי, גובה פני הים ועוד) מסבירים כ-25% מהשונות ביחסים של תנועות ועיצורים בשפות השונות, וכך מאפייני האקוסטיקה של הסביבה השפיעו על היווצרות ההבדלים בין השפות.

אצל ציפורים שחיות באזורים מיוערים, התווים הגבוהים והטווחים של התווים, נמוכים יותר מאשר אצל ציפורים ממרחבים פתוחים. התגלה כי ציפורים שחיות בערים עם רעשי הרקע שלהן, שרות גבוה יותר מציפורים מאזורים כפריים. הציפורים מסתגלות לרעש של העיר, זוהי ההסתגלות לסביבה בתוך אותו המין. והשפות של תושבי הערים גם מסתגלות לתנאי העיר, אנחנו לא חיים מספיק זמן בקרב הרעש של העיר, אבל בעתיד אנחנו נראה שינויים והבדלים".

אני סובר שכל הטבע מקושר הדדית במערכת אחת ויחידה, בה הכול מיושר לפי קשר הדדי כללי. מטרת הטבע היא להביא את החלקים שבתוכו לשיתוף פעולה הדדי ומלא, בו יכול להתגלות הכוח היחיד של הטבע והכול יתמלא בתכונת האיחוד, הבורא. החוק העיקרי של הטבע הוא איזון, הרמוניה, לכן ההשפעה המלאה של כל התכונות וכל החלקים של הטבע על הכול, הוא בלתי נמנע. זהו החוק של העולם האינטגרלי, המקושר.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest