דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / הדת של העולם החדש – אהבת הזולת

הדת של העולם החדש – אהבת הזולת

laitman_2009-04_9109_70.jpg

שאלה: איך אתה מתאר לעצמך את הקשר בין הדת היהודית לבין מדינת ישראל?

תשובה: לא צריך להיות שום קשר בין דת למדינה. כל אחד לפי רצונו בוחר את אורח החיים שלו, לא בכפיה, אך בהשפעת החינוך הנכון. הקבלה אומרת: "אין כפיה ברוחניות!"

כמובן, שהחינוך צריך להיות ברוח התרבות היהודית, המסורת היהודית, וכל מה שקיבלנו מהאבות. אך את זה צריך להשיג בעזרת חינוך טוב ונעים, ברוח המסורת.

כתוצאה מהפצת חוכמת הקבלה היא תהפוך לדת האמיתית, עליה כותב בעל הסולם במאמרו "מהות הדת ומטרתה", ולא הדת העכשווית (סדרה של פעולות).
הכוח העליון שמתגלה כיום ישנה אותנו. האנשים יתחילו להרגיש ולהבין את הבורא.

כתוצאה מהתגלותו ייעלם הצורך בשירותי הדת של היום, ו"תיווך" בין האדם לבורא שהדת ומנהיגיה מציעים. כדברי הכתוב "ולא ילמדו איש את רעהו ואיש את אחיו, כי כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם" (ירמיהו לא, לג).

גילוי הבורא יגלה את הכלל של התורה כולה: "ואהבת לרעך כמוך", שכיום אינו מתקיים גם בחברה הדתית!

"הצורה הדתית של כל האומות צריכה לחייב בראשונה את חבריה את ההשפעה לזולת בצורה (שחיי חברו קודמים לחייו) של "ואהבת לרעך כמוך". וזהו דת כולל לכל האומות שיבואו במסגרת הקבוצה. אבל חוץ מזה יכולה כל האומה ללכת בדתה היא ובמסורת שלה, ואין לאחת להתערב בחברתה." (בעל הסולם, "כתבי הדור האחרון").

חוכמת הקבלה מסבירה שהכלל החשוב של התורה, "ואהבת לרעך כמוך", אומר, שקיום תורה ומצוות משמע תיקון האגואיזם עד רמת אהבת הזולת. תיקון הרצונות האגואיסטיים של האדם נקרא קיום המצוות.

אם האדם עוסק בתיקון של עצמו לצורך השפעה לזולת, זה אומר שהוא מקיים את מה שכתוב בתורה, כך אמר רבי עקיבא. כשביקשו ממנו להסביר את התורה כולה על רגל אחת, הוא אמר את הכלל החשוב שבתורה "ואהבת לרעך כמוך". והלל הזקן אמר: "אל תעשה לחברך מה ששנוא עליך".

לכן כל מוסד הדת העכשווית, שאינו מקיים את התנאים הללו, ישתנה ללא ספק!

פוסטים קודמים בנושא:
דת: המצאה זמנית מועילה
לדתיים קל יותר – הדת מרדימה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest