הדרך שאנו סוללים

מיכאל לייטמן

שאלה: כיצד ניתן בצורה מקסימלית, מהירה ואפקטיבית להפיץ את חכמת הקבלה בעולם?

תשובתי: דרוש מכלול של דברים, הרי אנחנו עולים במדרגות אשר איש עדיין לא עלה בהן. עד עתה המקובלים לימדו והעבירו את חכמת הקבלה לתלמידיהם בדרך אישית, זו מסורת שעברה עוד מהאדם הראשון.

אברהם ייסד שיטה וקבוצה, אשר ברבות הימים הפכה לעם ישראל. עברו זמנים והקבוצה נפלה ממדרגתה הרוחנית, ובמשך אלפיים השנים האחרונות המקובלים שוב לימדו והעבירו את הידע בלימוד אישי.

אמנם אנחנו חיים בעידן חדש, כאשר מיליונים ברחבי העולם מתעוררים לקראת עליה רוחנית. לכן הלימוד מפה אל פה הפך לנחלת העבר והיום אנחנו חוזרים למצב בזמנו של אברהם.

כיצד יש להפיץ בתנאים אלו? אני יכול לדבר רק על מה שאני חושב ומרגיש בעצמי. עד שלא נצבור ניסיון, לא נדע. אפילו רשב"י לא היה יכול לייעץ לנו כאן שום דבר, מאחר שהמצבים החדשים האלו עדיין לא נחקרו.

בעל הסולם קיווה בזמנו שעל ידי העיתון שלו "האומה" הוא ישנה את המצב, אבל את העיתון מייד סגרו. הוא הוציא לאור ספרים, ותלמידיו חשבו שתגיע מהפכה רוחנית, שאנשים יראו את עצמם בחושך. אבל העולם המשיך לחיות כאילו דבר לא קרה.

לכן אנחנו מנסים שיטות שונות בהפצה ומגלים את האפקטיביות שלהן. דבר אחד ברור: ההפצה חייבת להתנהל בצורה רחבה ככל האפשר, בכל השפות, לכל העולם ולכל אדם.

מתוך הכנה לשיעור, 01.01.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
עידן הגאולה
הגל הטוב של הצונאמי
עוזרו של הבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest