דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / הדרך היחידה לשנות את עצמך

הדרך היחידה לשנות את עצמך

שאלה: כיצד צריך להתייחס לתענוגים הגשמיים?

תשובתי: לא צריך לחשוב על שום דבר, חוץ מ: איך להרכין את הראש ולהתכלל בסביבה הנכונה. כי דווקא לזה נועדנו, לשם כך נולדנו ולשם כך אנחנו קיימים בעולם הזה. ובמיוחד בזמננו!

לכן, אין בחיים שלנו שום מטרה, שום פעולה ושום חשבון, חוץ מלהידבק כמה שיותר בסביבה שיכולה להוביל אותי לחיבור כזה, שנקרא "השפעה הדדית" או "ערבות הדדית".

אם אני פתאום מוצא כזאת סביבה, או שפתאום מביאים אותי אליה – זה מסודר מלמעלה. כפי שפעם הבורא עזר לאברהם לאסוף קבוצת אנשים וליצור מהם עַם. זאת הדוגמא של בניית הסביבה והחברה שאנחנו מקבלים מהמורים שלנו, מהמקובלים. היא נבנית מלמעלה, אנחנו בעצמנו לא יכולים לעשות את זה. אך כאשר כבר קיים מצב התחלתי כלשהו, אנחנו צריכים לחזק אותו ולהשקיע בחברה הזאת את כל הכוחות.

ולפי הקריטריון הזה אנחנו מודדים ובודקים את עצמנו. כל העבודה שלנו היא רק כלפי החברה: עד כמה אני רוצה להוציא ממנה את כוח ההשפעה שישנה אותי.

האדם עצמו אינו יכול לשנות בתוכו שום דבר. כל הבעיה היא שאנחנו מתבלבלים ומנסים לשנות את עצמנו. האדם חושב: "עכשיו אני אבדוק את עצמי, אני אעשה מאמצים ואשתנה!". אבל זאת "עבודה זרה", כי נדמה לי שיש לי כוחות כמו של הבורא ושאני מסוגל לעשות משהו בעצמי, בלעדיו.

ולמעשה, יש לי חופש רק בדבר אחד: להדביק את עצמי לסביבה הנכונה.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 28.09.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך אל ההכרה העצמית
"לקבל" פירושו לגלות בתוכי
להיוולד ברוחניות ללא ניתוח קיסרי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest